Creu de terme o Pedró petit
Monistrol de Calders

Moianès
    al turonet on hi ha la font dels Enamorats, i a tocar de la urbanització del Solà.

Element arquitectònic
    Barroc
    XVIII
    Regular
    presenta parts força erosionades, el text inscrit al pilar no és totalment llegible.
    Número inventari Generalitat i altres inventaris
    Simbòlic
    Ajuntament de Monistrol de Calders. Carrer de la Vinya, 9, 08275 Monistrol de Calders
    Sara Simon Vilardaga

Creu de terme formada per un basament de pedra i la creu de planxa de ferro. Es tracta d'una creu llatina, amb els extrems dels braços més amples i decorada a la zona del creuament amb un cercle i uns raigs. El suport de pedra on hi ha encastada la creu està compost per una base rectangular feta amb tres grans carreus, damunt una pilastra de secció quadrada amb part dels angles treballats al biaix i a sobre una peça a manera de capitell troncocònic de poca alçada on hi ha situada la creu. La pilastra mostra restes d'alguna inscripció o data incisa.

Des de l'església parroquial seguir uns 140 metres el corriol que porta cap a la font dels Enamorats,.

Antigament, en aquest indret en motiu del dia de Santa Creu, el 3 de maig, es feia la benedicció amb salpàs del terme. El rector i els feligresos sortien de la parròquia en processó fins a la creu on es feia la cerimònia de benedicció.

-PERARNAU I LLORENS, J.; PIÑERO I SUBIRANA, J. (1993): Monistrol de Calders. La seva història i el seu patrimoni. Ajuntament de Monistrol de Calders, Diputació de Barcelona i Consorci per la promoció dels municipis del Moianès.