Creu de terme del cementiri
Castellgalí

Bages
    Cementiri Municipal de Castellgalí. Sotael castell.
    A l'interior del cementiri municipal

Element arquitectònic
    XIX
    BCIN
    National Monument Record
    Religiós i/o funerari
    BCIN, MH decret 14/3/1963
    Número inventari Generalitat i altres inventaris
    IPA nº 30710.
    Simbòlic
    Parròquia de Castellgalí. Pl. de l'Església. 08297 CASTELLGALÍ
    Cortés Elía, Maria del Agua

Creu llatina, de ferro, de braços amb els extrems acabats amb formes lobulades. Al creuer disposa d'un medalló circular amb un tetral·lòbul trepanat al centre i raigs lluminosos simulats en els vèrtex. La creu corona una columna, també de ferro, realitzada seguint un patró modular repetit en quatre trams. Cada tram està separat pel següent per una motllura decorativa; el tram inferior fa de base, és més ample i sembla decorat amb elements vegetals estilitzats; els trams superiors presenten la superfície estriada. La columna dóna un aspecte final de balaustre. Reposa sobre una base circular, de pedra, de poca alçada. Es troba ubicada al passadís principal d'entrada al cementiri.

En un primer moment aquesta creu havia estat ubicada a la Plaça de Catalunya, davant la porta lateral de l'església de Sant Miquel. En ampliar l'església, el 1897, es va creure oportú traslladar-la al nou cementiri municipal.

Inventari del Patrimoni Arquitectònic de la Generalitat de Catalunya , 1985. Fitxa nº 30710.