Creu de terme de Salo
Sant Mateu de Bages

Bages
    Poble de Salo. Demarcació de Salo
    Carretera de Salo (BV-3002) al km. 8,6 sortida a Salo.

Element arquitectònic
    XX
    Any
    Simbòlic
    Ajuntament de Sant Mateu de Bages
    Jordi Piñero Subirana

Creu de terme emplaçada a l'entrada del poble de Salo, prop del pas de l'antic camí i actual carretera. Consta d'una grada de pedra, que sembla antiga, mentre que el fust i la creu, de pedra igual que la grada però amb un tipus de talla més moderna, són una reconstrucció posterior a la Guerra Civil. La grada té dos graons més un pedestal més alt, de forma cúbica. El fust és de secció octogonal i la creu és simple, amb les astes de secció rectangular. En un medalló central té sengles inscripcions, una a cada cara. A la cara est: els símbols Alfa i Omega junt a un crismó. A la cara oest: 2ª Re 1995.

Aquesta creu es va reconstruir sobre la grada originària després de la Guerra Civil. Segons indica la inscripció, l'any 1995 s'hi va fer una segona reparació.