Creu de la missió de la Consolació
Cercs

Berguedà
    A l'interior del cementiri de Sant Salvador, situat al peu de la carretera que porta a La Nou

Element arquitectònic
    Any
    Ornamental
    Ajuntament de Cercs. Ctra. de Ribes, 20. 08698 Cercs
    Sara Simon Vilardaga

Es tracta d'una creu llatina de ferro, que en el punt del creuament de les dues barres metàl·liques hi ha un doble cercle, també metàl·lic, en el que hi ha la inscripció "SANTA MISSIÓN. AÑO 1950". A mitja tija del braç vertical de la creu hi ha una placa que indica La Consolació. Les mesures aproximades són 3 metres d'alçada per 1,60 metres d'amplada.

En cementiri de Sant Salvador es troba ubicat al peu de la carretera que des de la C-16 porta cap a La Nou. Es tracta d'un cementiri construït l'any 1959, ja que el cementiri situat a l'antic poble de Sant Salvador s'havia fet petit. El cementiri té un mur perimetral, amb dues portes d'accés situades al frontal principal, el sud; el conjunt està bastit en una zona en desnivell, els nínxols estant distribuïts en diferents construccions adossades als murs perimetrals, la part central es mostra en terrasses de manera que en facilita l'accés i la mobilitat en un terreny en pendent. La creu està col·locada a la part superior, aproximadament en el centre.
    A la Colònia de Sant Corneli hi ha una altra creu d'iguals característiques.

Aquesta creu commemora els actes que es dugueren a terme en motiu de la trobada de la Santa Missió, a l'any 1950. La ubicació originària de l'aquesta creu era en un turó a tocar de la colònia de la Consolació; coincidint en un moment en que es van enderrocar part dels edificis de la zona de la Consolació, dos veïns del municipi, en Jaume Corominas i César Gutiérrez, van decidir que la creu no s'havia de perdre, per aquesta raó van decidir restaurar-la i posteriorment, en acord amb l'Ajuntament es va col·locar al cementiri de Sant Salvador. A la creu s'hi va afegir una placa que indica La Consolació, en record del seu emplaçament originari. Les informacions han estat facilitades per Jaume Corominas i Camp.