Corredor natural entre la Rasa de Sant Valentí - Torrent de la Guàrdia.
Sant Martí Sesgueioles

Anoia
    Àrea central del municipi des del límit Nord al Sud

1.5010964197021
    Patrimoni natural
    Zona d'interès
    L'àrea té diferents propietaris
    BPU
    Catàleg de béns a protegir (2012), POUM Sant Martí Sesgueioles.
    Productiu
    Diversos propietaris
    Josep Anton Pérez Arriaga (TRÍADE Serveis Culturals)

Franja territorial de camps de conreu i vegetació natural que forma part d’una àrea de protecció especial pel Pla Territorial de les Comarques centrals. És important com a connector biològic amb un abast que va molt més enllà del municipi, ja que forma part d’una xarxa de connexió que permet mantenir uns fluxos d'energia i matèria entre sistemes, i crear i mantenir passos per a les migracions, la pol·linització, el correcte funcionament de les xarxes tròfiques i la seva evolució. Alhora, aquests corredors entre unitats territorials permeten una certa defensa davant de possibles catàstrofes, naturals o provocades, com poden ser els incendis o els canvis climàtics. L’objectiu, la conservació del patrimoni natural.

ACORD GOV/156/2008, de 16 de setembre, pel qual s'aprova definitivament el Pla territorial parcial de les comarques centrals. Publicat en el Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya núm. 5241, de 22 d'octubre de 2008.

En la primera imatge es pot veure l'àrea grafiada sobre mapa, marcat com a C2, imatge procedent del Catàleg de béns a protegir (2012), POUM Sant Martí Sesgueioles.