Conjunt de dues cases del carrer del Pilar
Capellades

Anoia
    Carrer del Pilar 5-7
    Carrer del cas antic que uneix la plaça de l'Església amb i la Immaculada Concepció

Conjunt arquitectònic
    Popular
    XVIII
    Residencial
    0486841CF9908N, 0486842CF9908N
    Juan Garcia Targa

Conjunt de dues cases entre mitgeres. La núm. 5 de planta baixa i tres plantes pis i sota coberta. La núm. 7 de planta baixa, dues plantes pis i sota coberta. Cobertes amb sostre de teula corba a dues vessants amb el carener paral·lel a la façana, acabades amb cornisa, canal i baixant vist fins el forjat de planta baixa.

Les façanes són composades segons un eix desplaçat a la mitgera amb obertures de proporció vertical emmarcades, tancades amb persiana enrotllable i de corda. Els balcons estan protegits amb baranes de ferro forjat de brèndoles verticals. La casa núm. 7 amb motius geomètrics a dalt i baix. Els paraments de les façanes són revestits d'arrebossat. La núm. 5 està pintada de color salmó i la núm. 7, de color blanc. El portal de la núm. 5 ha estat modificat per adaptar-lo a nous usos.

Cases entre mitgeres representatives de la tipologia d'un sol eix, de composició de la façana desplaçat a la mitgera, que formen part del conjunt d'arquitectura popular i culta que configura el carrer, integrades en les edificacions de l'entorn. Ambdòs nùmeros del carrer compleixen funció d'habitatge i de comerç.

Sembla que a mitjan del segle XIX, aquesta zona del carrer del Pilar ja estava edificada tal com figura al plànol realitzat el 1851, per l'agrimensor Rómulo Zaragoza. Al Registre Fiscal de 1906, ambdues cases eren propietat de Joan Poch Torrescasana, fill de Jaume Poch Rius i Teresa Torrescasana Marra. A través de la seva mare, estava emparentat amb la família de serrallers amb casa al carrer Fondo i, també, amb els Roig. De la primera casa ressenyada, la número 5 (i llavors número 3). Les propietats han passat per diverses mans i des de mitjan del segle XX. Actualment, seguint la tradició familiar hi ha un establiment comercial: una barberia masculina.

GUTIÉRREZ I POCH, Miquel. En premsa. "El segle XIX: declivi econòmic i tensions polítiques", Història de Capellades coordinada per M. Gutiérrez ( títol provisional).

MUSET PONS, Assumpta. En premsa. "Capellades (època moderna) (segles XVI-XVIII): de la marginalitat al desenvolupament", Història de Capellades coordinada per M. Gutiérrez (títol provisional).

SPAL, Diputació de Barcelona. 2010. Inventari del Patrimoni Històric, Arquitectònic i Ambiental Capellades (4 Vols). Bosch i Planas, Andreu; Lacuesta Contreras, Raquel; Cuspinera i Font, Lluís; Vilamala i Aliguer, Imma; Gutiérrez i Poch, Miquel i Sabatès de Hita, Gemma

TÉRMENS I GRAELLS, Miquel. En premsa. "El segle XX: compromís, violència i redreçament econòmic", Història de Capellades coordinada per M. Gutiérrez (títol provisional).

ARXIU HISTÒRIC COMARCAL DE L'ANOIA

ARXIU MUNICIPAL DE CAPELLADES