Conjunt de cases del carrer Santa Anna
Capellades

Anoia
    Carrer Santa Anna, 7, 9, 11-13
    A llevant del casc antic delimitada pels carrers; Sant Francesc, Sta. Anna, Anselm Ferrer i Miranda

Conjunt arquitectònic
    XIX
    Residencial
    0785124CF9908N, 0785125CF9908N, 0785125CF9908N, 0785127CF9908N
    Juan Garcia Targa

Conjunt de cases unifamiliars entre mitgeres, alineades a carrer amb pati a nord, al darrere. Són de planta baixa i pis (excepte la núm. 13, de dos pisos), cobertes de teula corba a dues vessants, acabades amb ràfecs de diversos tipus, canal i baixant fins al primer forjat. Les façanes estan composades segons dos eixos, amb obertures de proporció vertical, arrebossades i pintades de diversos colors i recolzades en sòcol de pedra aplacada de diferents formes i materials.

Conjunt de cases d'arquitectura popular reformades i integrades en el seu entorn immediat.

D'acord amb la imatge gràfica present en el plànol de la Matriu Cadastral de 1851 realitzada per Rómulo Zaragoza, aquest tram de cases ja estava construït el 1851. Era un espai ocupat preferentment per pagesos, propietaris o arrendataris, de l'horta propera. El carrer Santa Anna no es va completar fins a finals de la dècada de 1920, amb la seva connexió amb el passeig del Capelló, procés paral·lel a la construcció del nou escorxador.

El 1894, l'actual casa núm. 7 (abans, núm. 3) del carrer de Santa Anna, estava habitada per Filomena Ferret Claramunt. .

L'actual número 9-11, segons el padró de 1894, era habitat per Maria Vidal Riba. Segons el registre fiscal de 1906, la casa Santa Anna, núm. 5, era propietat de Jaume Rius Vida.

El número 13 del carrer Santa Anna està vinculat des dels seus inicis al cognom Poch fins ben avançat el segle XX.

GUTIÉRREZ I POCH, Miquel. En premsa. "El segle XIX: declivi econòmic i tensions polítiques", Història de Capellades (títol provisional, en premsa).

MUSET PONS, Assumpta. En premsa. "Capellades (època moderna)(segles XVI-XVIII): de la marginalitat al desenvolupament", Història de Capellades (títol provisional).

SPAL, Diputació de Barcelona. 2010. Inventari del Patrimoni Històric, Arquitectònic i Ambiental Capellades (4 Vols). Bosch i Planas, Andreu; Lacuesta Contreras, Raquel; Cuspinera i Font, Lluís; Vilamala i Aliguer, Imma; Gutiérrez i Poch, Miquel i Sabatès de Hita, Gemma

TÉRMENS I GRAELLS, Miquel. En premsa. "El segle XX: compromís, violència i redreçament econòmic", Història de Capellades coordinada per M. Gutiérrez (títol provisional).

ARXIU HISTÒRIC COMARCAL DE L'ANOIA

ARXIU MUNICIPAL DE CAPELLADES