Conjunt de cases del carrer Olò
Capellades

Anoia
    Carrer Olò, 8,10 i 12
    Carrer del nucli antic que enllaça la plaça Sant Jaume i el passeig de Miquel Mas

Conjunt arquitectònic
    Popular
    XVIII
    Residencial
    0388815CF9908N, 0388813CF9908N, 0388812CF9908N
    Juan Garcia Targa

Conjunt de dues cases entre mitgeres amb pati al darrera, de planta baixa, pis i sota coberta, i dos pisos i sota coberta. La cobertura es de teula corba a dues vessants, acabada amb cornisa, canal i baixant fins al forjat de la planta baixa.

Les obertures són de proporció vertical, i sensiblement horitzontal. En la número 8-10, la planta sota coberta està composada amb una arqueria de quatre arcs de mig punt, els balcons són protegits amb baranes de ferro de brèndoles verticals i el parament de façana és revestit d'arrebossat pintat de color ocre, recolzat en un sòcol d'aplacat de pedra. La número 12, té la façana acabada amb dos arcs de mig punt, amb parament de façana arrebossat i pintat de color blanc, que recolza en un sòcol esquerdejat pintat de color gris.

Conjunt de dues cases entre mitgeres representatives del llenguatge de l'arquitectura popular del casc antic, integrades en les edificacions de l'entorn immedia La cronologia general del conjunt correspont a segona meitat del segle XVIII.

Aquest tram del carrer Oló està datat a la segona meitat del segle XVIII. Durant el segle XIX, aquest sector sembla vinculat a la família Bisbal. En el padró de 1868, consta la seva residència en aquest grup de cases de Josep Bisbal important família de pagesos.

El registre fiscal de 1906, ofereix una aproximació a la propietat d'aquestes cases. La número 8 era propietat de Joan Bisbal Martorell (de Sant Pere de Riudebitlles).

El 1906, el número 12 era de Josep Bisbal Ferrer, rebent-la més tard per herència Josep Bisbal Soteras. El 1959 la van adquirir Antoni Garrich Quintana i Presentación Saiz Hortelano.

GUTIÉRREZ I POCH, Miquel. En premsa. "El segle XIX: declivi econòmic i tensions polítiques", Història de Capellades (títol provisional).

MUSET PONS, Assumpta. En premsa. "Capellades (època moderna) (segles XVI-XVIII): de la marginalitat al desenvolupament", Història de Capellades ( títol provisional).

SPAL, Diputació de Barcelona. 2010. Inventari del Patrimoni Històric, Arquitectònic i Ambiental Capellades (4 Vols). Bosch i Planas, Andreu; Lacuesta Contreras, Raquel; Cuspinera i Font, Lluís; Vilamala i Aliguer, Imma; Gutiérrez i Poch, Miquel i Sabatès de Hita, Gemma

TÉRMENS I GRAELLS, Miquel. En premsa. "El segle XX: compromís, violència i redreçament econòmic", Història de Capellades coordinada per M. Gutiérrez (títol provisional).

ARXIU HISTÒRIC COMARCAL DE L'ANOIA

ARXIU MUNICIPAL DE CAPELLADES