Complex mina-bassa de Can Plandolit

Estructural
    08005A003001080000LY
    Virgínia Cepero González

Bassa circular situada a tocar de la banda de llevant del camí de Can Plandolit, al davant del encreuament amb el camí de Can Plantada. Està construïda amb maó lligat amb ciment, és de grans dimensions, aproximadament 30 m de diàmetre, i està protegida per una tanca metàl·lica al seu voltant. La bassa, que permet regar els camps de conreu del voltant, s'alimenta d'una mina que capta l'aigua del torrent, entre Can Reixac i Can Diví, així com d'un dels pous situat a dins d'un cobert als peus de la mateixa bassa.

Les coordenades UTM són les de la bassa.

A la minuta municipal de 1925 ja es constata l'existència d'una petita bassa rectangular en el mateix indret i un pou uns metres més cap al nord. Segons la memòria oral de la gent gran de la zona, el Sr. Pascual, constructor del municipi, s'encarregà de la construcció de la nova bassa cap als anys cinquanta del segle XX.

PUIG I ROCA, Jordi (2007). Masies de l'Ametlla del Vallès. L'estructuració d'un territori durant mil anys. Regidoria de Cultura de l'Ajuntament de l'Ametlla del Vallès.