Collet dels Bisbes

Patrimoni natural
    Zona d'interès
    Bo
    Cruïlla amb accés de vehicles a motor
    Inexistent
    Fàcil
    Altres
    Privada
    08178A008000880000OY
    Marc Malgosa Montserrat, Marc Sàmper Gispert i Joan Soler Gironès

El Collet dels Bisbes és un pas entre dos turons de poca alçada que transcorre de nord-est a sud-oest la serra de Les Serres de Rellinars. Al nord-est hi trobem el Turó de les Serres (408mt) i al sud-oest el Turó del Montconill (447mt), mal anomenat encara Turó de l’Escletxa, on hi ha un vèrtex geodèsic, aquest darrer Turó, ja dins del terme municipal de Castellbell i el Vilar. En aquesta zona la base silícia aflora en una petita extensió, cap el Turó de Les Serres, amb masses de conglomerats calcaris. La formació vegetal predominant és de Pi Blanc (Pinus halepensis) i algun Cirerer d’Arboç (Arbutus unedo), i presència d'arbusts i mates de fulla persistent i petita com el Bruc d’Hivern (Erica multiflora), el Romaní (Salvia rosmarinus) i també l’Argelaga (Genista scorpius).

Aquest Collet no proporciona tanta panoràmica com el Collet dels Capellans, que és més extens. No obstant, hi conflueixen força corriols i camins:

• Direcció nord, la pista ampla ens porta cap el Collet dels Capellans i després segueix nord-est fins arribar a la Soleia de Les Serres i Rellinars
    • Direcció nord-est, un corriol ens puja al Collet de Les Serres
    • Direcció est, el GR5 ens trasllada també al Collet dels Capellans pel cantó sud del Turó de les Serres
    • Direcció sud, el GR5 baixa al Bosc de l’Escletxa
    • Direcció sud-oest, la pista segueix cap el peu del Turó del Montconill, sortint aviat del terme municipal de Rellinars
    • Direcció nord-oest, un corriol baixa cap el camí de Cal Robert

L’origen del topònim Collet dels Bisbes guarda relació amb el seu homònim Collet dels Capellans, situat uns tres-cents metres al nord-est en una cota més baixa (375mt) que no pas aquest.

Mapa Topogràfic municipi de Rellinars, escala 1:7500, inclòs dins la guia excursionista i geogràfica de “Rellinars a les teves mans” (2021)

MALGOSA MONTSERRAT Marc, SAMPER GISPERT Marc i SOLER GIRONÈS Joan (2021) “Rellinars a les teves mans”, guia excursionista i geogràfica. Edita Ajuntament de Rellinars

MONTLLÓ BOLART, Jordi - Mapa de patrimoni cultural i natural de Rellinars (Vallès Occidental) - Juliol 2019 - Coordinació Area de Cultura DIBA.