Col·lecció Museu de Coses del Poble de Collbató
Collbató

Baix Llobregat
    Ajuntament de Collbató, Bonavista, 10, Collbató (08293)
    A les golfes de l'Ajuntament

Patrimoni moble
    Col·lecció
    Prehistòric
    Medieval
    Modern
    Any
    Regular
    Hi ha peces en molt mal estat i d'altres que es conserven millor, però no hi ha cap tipus de manteniment.
    Restringit
    Sense ús
    Ajuntament de Collbató, Bonavista, 2, Collbató (08293)
    Assumpta Muset Pons

La col·lecció del Museu de Coses del Poble està formada per unes 2.000 peces originàries de Collbató, de materials, mides i usos diversos. Hi ha material etnològic, de caràcter agrícola, ramader, artesà, domèstic, religiós, sanitari i lúdic; històric, amb peces del paleolític a l'època contemporània; i fotogràfic, amb unes seixanta fotografies, la majoria en blanc i negre. Aquestes peces estan repartides per cinc sales, la majoria penjades a les parets i d'altres col·locades en vitrines o a terra. No hi ha cap discurs museogràfic, ni cap tipus de contextualització històrica.

La instal·lació no compleix les premises museístiques legals.

La creació del Museu de Coses del Poble va ser una iniciativa impulsada pel mestre delpoble, Manuel Chávarri, que comptà amb l'ajuda d'alumnes i veïns, entre els quals cal destacar Josep Matalonga (a), Ponis. S'hi van exposar les troballes fetes pels nens de l'escola als anys setanta al castell i d'altres donades per les famílies de Collbató i l'Ajuntament. El Museu es va instal·lar a les golfes de l'Ajuntament i fou inaugurat el 2 de juliol de 1978. S'hi feien visites concertades i guiades. Ara està tancat. L'edifici té problemes estructurals i l'exposició greus deficiències museogràfiques.