Col·lecció eines del camp de l'Ajuntament
Santa Eugènia de Berga

Osona
    Nucli de Santa Eugènia
    Antic Ajuntament. Plaça Major, n.1. 08507 Santa Eugènia de Berga.

Patrimoni moble
    Col·lecció
    Modern
    XIV-XVIII
    Restringit
    Ornamental
    Ajuntament de Santa Eugènia. Plaça Major, n.1. 08507 Santa Eugènia de Berga.
    Anna M. Gómez Bach

Eines d'ús agrícola de principis del segle XX. Es conserven nombroses eines (falç, jous, serres i arades...). A grans trets les eines es poden agrupar en eines d'ús domèstic (lletera, ganivets, etc.); eines per la sembra; eines per el batre; eines de la sega; eines de l'hort (aixades, cavadores, etc.), eines de diferents oficis (baster, ferrer i carreter); així com estris de mesura i eines de mercat (mesures de gra, etc). També es conserva un pupitre de l'antiga escola i altre material d'ús artesanal i domèstic (olles, etc.).

Pis superior de l'antic Ajuntament de Santa Eugènia

Les peces formen part de laes diveres donacions que ha fet gent del poble o bé, material recollit de diverses cases de pagès, i que ja l'anaven a llençar. A Santa Eugènia, bona part de la població encara es dedica, de forma més o menys intensiva, a les tasques agrícola i ramader fet que els ha permès recuperar una sèrie d'eines d'ús agrícola que formen la col·lecció d'eines del camp de l'Ajuntament. Aquestes, tot i que moltes tenen un origen antic, es poden datar d'inicis i mitjan segle XX.