Col·lecció d'objectes de Sant Martí de Coforb
Capolat

Berguedà
    Zona de l'antiga parròquia de Coforb, a l'extrem orient de l'actual municipi de Capolat.
    A l'interior de l'església de Sant Martí de Coforb

42.09110911959
    1.7923191189766
    Patrimoni moble
    Col·lecció
    XIX-XX
    Restringit
    Religiós
    Privada accessible
    Bisbat de Solsona, plaça del Palau, s/n (Solsona)
    Marta Sánchez Soler - Societat d'Arqueologia del Berguedà

A l'interior de l'església de Sant Martí de Coforb hi podem trobar alguns elements destacables: Per un costat trobem la Marededeu del Roser, una escultura feta de fusta, roba i llautó. Va ser elaborada al segle XIX i representa a la Verge vestida amb túnica blau cel i un mantell blau fosc, sobre una peanya de fusta circular. Porta al nen en braços, també vestit amb una túnica del mateix color. El nen presenta només els braços i la cara policromats, la resta del cos està format per travessers de fusta amb forma. La Marededeu està dreta amb el cap una mica inclinat a la dreta, coronada. Té les dues mans cap endavant. Amb la dreta subjecta el rosari mentre que amb l'esquerra aguanta el nen Jesús. El nen també està coronat i amb les mans cap amunt aguantant un rosari amb l'esquerra. Al cap porta un mantell de punt.

Una creu d'altar de llautó, feta al segle XIX. La creu es recolza sobre un peu circular. Està decorada amb relleus a la cara frontal. Els extrems superiors de la creu tenen forma trilobulada amb caps de querubins al centre. A l'encreuament hi ha una imatge de Crist crucificat i altres figures i símbols de la passió als braços, amb els anagrames de l'alfa i l'omega als extrems del braç horitzontal. El revers és llis.

Corones de llum de ferro del segle XX. Aquestes corones de llum estan formades per dos cèrcols hexagonals de diàmetres diferents. El més gran es troba a la part superior, mentre que el menor està situat a la part inferior. La decoració és de rombes calats a cada cara i sis dolles tubulars a la intersecció dels costats del cèrcol superior, sobre les que hi ha bombetes. El conjunt està unit amb cadenes que després del cèrcol inferior pengen cap avall i s'uneixen al centre, d'on penja una creu. Hi ha dues corones, una a cada costat de la nau.

SOCIETAT D’ARQUEOLOGIA DEL BERGUEDÀ (2004).  Inventari i Catalogació del Patrimoni Cultural moble i immoble del Municipi de Capolat. Inèdit.