Col·lecció del Museu de Malla

3.500aC/XX
    Científic
    Ajuntament de Malla. Carrer de les Afores, s/n. 08519
    Marta Lloret Blackburn - Antequem, S.L.

El museu de Malla està situat a l'edifici de la rectoria, davant de l'església de Sant Vicenç. Conté una col·lecció de material arqueològic procedent de Malla, entre els quals hi ha els monuments funeraris, un morter, ceràmica ibèrica i romana, fusaioles, monedes ibèriques, ceràmica grisa medieval, tègula, pondus, indústria lítica prehistòrica, etc. També hi trobem objectes litúrgics procedents de l'església, com són custòdies, calzes, una vera creu, crismeres, el salpasser; així com una imatge del segle XVII de Sant Isidre. Finalment, hi ha un conjunt de peces localitzades durant la restauració de l'església, entre les que hi ha algunes peces de la portalada del segle XII, un plafó de marbre de l'altar, capitells, l'antiga campana de la rectoria, una base de columna i una estela funerària dels segles XII a XIII.

El Museu de Malla va ser inaugurat l'any 1997 amb el recolzament del Servei de Patrimoni de la Diputació de Barcelona. La museografia varen fer-la Lourdes i Olga de la Cruz. La col·lecció està formada pel material procedent durant la restauració de l'església de Sant Vicenç, de l'excavació arqueològica del seu entorn i de la recollida en superfície del turó del Clascar.

COSTA, M. ; CORDOMÍ, S. (2004). "Els museus locals i col·leccions a Osona", Ausa. Vic: Patronat d'Estudis Osonencs.