Col·lecció de pintura de Sebastià i Josep Gallès
Castellterçol

Moianès
    Residència Josep Brugaroles. Ctra. de Granera, 41-43.
    716 m

2.12063
    Patrimoni moble
    Col·lecció
    XIX-XX
    Física
    Obert
    Cultural
    Ajuntament de Castellterçol
    Virgínia Cepero González

Es tracta d'una col·lecció d'obres pictòriques realitzades per Sebastià Gallés i Pujal (1812-1902) i el seu nebot Josep Gallés i Malats (1882-1920), ambdós notables pintors, especialment de temàtica religiosa.
    La col·lecció està formada per un gran nombre de pintures a l'oli sobre tela.

No està inventariada, i la majoria d'obres es troben a la Residència Josep Brugaroles, però també a la Sala (cal Recader).
    La Residència Josep Brugaroles és municipal.

Sebastià Gallés i Pujal (Castellterçol, 1812 - Veruela, Aragó, 1902):
    Va ser un pintor destacat, especialitzat en temes religiosos i retrats (Jaume Balmes, el papa Lleó XIII) i un eminent miniaturista.
    Va estudiar als seminaris de Vic i de Barcelona i després a l'Acadèmia de Belles Arts de Barcelona, i va exercir com a pintor fins l'any 1880, en ingressar a la Companyia de Jesús.
    Josep Gallés i Malats (Castellterçol, 1863-1920):
    Va ser també un notable pintor, fotògraf i col·leccionista. Va ser col·laborador del Diccionari de la Llengua Catalana editat per l'Intitut d'Estudis Catalans l'any 1913. Va fundar el Museu Gallés, on va reunir diverses peces arqueològiques i artístiques.
    Entre la seva obra pictòrica figura un gran retrat d'Enric Prat de la Riba.

ENCICLOPÈDIA CATALANA: www.enciclopedia.cat