Col·lecció de pintura de l'Ajuntament
Olesa de Montserrat

Baix Llobregat
    Ajuntament. Plaça Fèlix Figueras Aragay, s/n

Patrimoni moble
    Col·lecció
    XX-XXI
    Física
    Local tancat
    Restringit
    Ornamental
    Ajuntament d'Olesa de Montserrat. Pl. Fèlix Figueras Aragay, s/n
    Jordi Piñero Subirana

Col·lecció de pintura aplegada al llarg dels anys a partir dels concursos de pintura que es celebren per la Festa Major. Segons les bases del concurs, les obres guanyadores són cedides a l'Ajuntament. El conjunt és format per un centenar de pintures, que es troben repartides bàsicament en diferents estances de la Casa Consistorial i també en altres dependències públiques. La col·lecció compta amb obres d'Agustí Panadés, J. Vila-Arimany o Ernest Descals, entre altres artistes locals que han pres part als concursos. A l'Ajuntament també s'exposa el quadre titulat "Crist del segle XX", donació de Macari Gómez Quibus: artista reusenc que ha excel·lit com a cartellista cinematogràfic.

L'Escola Municipal d'Arts i Oficis organitza per la Festa Major el concurs de pintura local, que l'any 1971 es va celebrar per primera vegada, i el concurs de pintura ràpida, que va iniciar-se el 1975.