Col·lecció de mobles de Cal Bach

Normes Subsidiàries de Planejament. Prats. 1985
    Restringit
    Ornamental
    Ajuntament de Prats de Lluçanès. Passeig del Lluçanès, s/n "cal Bach". 08513. Prats de Lluçanès
    OPC / Cortés Elía, María del Agua

A la planta baixa de Cal Bach, actual seu de l'Ajuntament de Prats de Lluçanès, es conserva una col·lecció de mobles procedent d'aquesta casa. La col·lecció està formada per un conjunt de cadires i un tresillo del mateix estil, i un piano de paret. El conjunt de seients està compost per quatre cadires, dues cadires de braços i un sofà; tots són de fusta de noguera tornejada i envernissada amb una decoració de motius geomètrics a totes els elements de fusta que volten el respatller, les potes i els braços; els seients estan entapissats de nou amb roba de color cru. El piano és vertical o de paret, de fusta de cirerer i de la marca Chassaigne & Freres. Porta dos suports per a canelobres a la tapa vertical frontal. El fabricant de pianos Chassaigne va ser un dels fabricants més importants a finals del segle XIX, d'origen francès, establerta a l'eixample de Barcelona entre 1864 i 1960. Al segle XIX a les cases benestants era freqüent el tresillo, que es posava a les sales de visita. Normalment format per un conjunt de cadires i cadires de braços, que van ser els precursors del sofà i la butaca.

La família Bach va fer construir l'edifici a principis dels anys 20 dels segle XX (1924). És una de les primeres obres de l'arquitecte Ramon Duran i Reynals (Barcelona 1895 -1966), deixeble de Francesc Galí, que treballà dins els corrents noucentistes i racionalista, i fou membre del GATCPAC. Anys més tard, l'ajuntament de Prats de Lluçanès va adquirir l'immoble que incloïa aquesta col·lecció de mobles que pertanyia a la família.

Inventari del Patrimoni Arquitectònic de Prats de Lluçanès, Àrea de Coneixement i Recerca, Departament de Cultura, Generalitat de Catalunya, revisat l'agost de 2006.
    Inventari de Protecció del Patrimoni Cultural Europeu, realitzat per l'Arxiu Històric d'Urbanisme, Arquitectura i Disseny del Col·legi Oficial d'Arquitectes de Catalunya. PL-3 (Can Bac).