Col·lecció de Fèlix Cardona Puig

Obert
    Científic
    Ajuntament de Malgrat. Carrer del Carme, 30. 08380 Malgrat de Mar
    Marta Lloret Blackburn- Antequem, S.L.

La col·lecció de Fèlix Cardona Puig està situada a l'Arxiu Municipal de Malgrat. Es tracta d'una col·lecció etnològica que, tot i que conté algun objecte i document personal, la majoria forma part de l'àmbit professional de l'explorador. Conté un fons documental, amb llibretes i quaderns de viatge, diccionaris, càlculs topogràfics, correspondència, fotografies, plànols, etc; i una col·lecció d'objectes topogràfics, fotogràfics i indígenes, tals com brúixoles, animals dissecats, indumentària indígena, etc. La col·lecció es troba inventariada.

El malgratenc Fèlix Cardona Puig (1903-1982) va ser un destacat explorador català. Va dedicar bona part de la seva vida a la fins aleshores inexplorada selva de Veneçuela. La col·lecció va ser comprada per l'Ajuntament de Malgrat de Mar a la família Cardona-Johnson.