Col·lecció arqueològica de Casserres del Museu Comarcal de Berga
Casserres

Berguedà
    Carrer dels Àngels, 7 (08600 - Berga)

4652030
    Patrimoni moble
    Col·lecció
    Edats dels Metalls
    Ibèric
    Romà
    VI aC-V dC
    Legal i física
    Llei 9/1993 del Patrimoni Cultural Català
    Restringit
    Científic
    Museu Comarcal de Berga. Carrer dels Àngels, 7 08600 - Berga
    Jordi Montlló Bolart

En relació a elements patrimonials vinculats o provinents del municipi de Casserres, actualment el Museu Comarcal de Berga, custodia el material arqueològic provinent de les excavacions del serrat dels Tres Hereus.
    En un futur proper rebrà els materials de les excavacions realitzades per Àtics de Sant Pere de Casserres i la zona de Sant Salvi, que actualment es troben en dipòsit provisional a l'empresa Àtics, S.L.

El Museu de Berga es va crear l'any 1962 per iniciativa municipal, amb l'objectiu de preservar, documentar i donar a conèixer el patrimoni de la ciutat i de la comarca. Però fins l'any 1980 no es va obrir al públic. Les seves col·leccions provenen de diverses fonts i es constitueixen en un 10% de temàtica arqueològica, un 15% d'art, un 10% d'arts decoratives, un 40% d'etnografia i un 25% de numismàtica..

JARDÍ, Eulàlia i JUNCOSA, Glòria (1999). Guia dels museus de Catalunya. Generalitat de Catalunya. Departament de Cultura . Edicions Península. Barcelona, pàg. 139 i 139.