Cava Juvé & Camps
Sant Sadurní d'Anoia

    Alt Penedès
    c. de Sant Venat, 1
    153

    Coordenades:

    41.42444
    1.79131
    399001
    4586581
    Número de fitxa
    08240 - 79
    Patrimoni immoble
    Tipologia
    Edifici
    Contemporani
    Segle
    XX
    Any
    1985
    Joan Colomer Parés (enginyer industrial)
    Estat de conservació
    Bo
    Protecció
    Legal
    BPU
    BPU Pla d’Ordenació Urbanística Municipal (POUM). Annexes a les normes. Annex III Catàleg d’edificis i conjunts urbans a protegir per raons del seu valor cultural. Fitxa 60.
    Accés
    Fàcil
    Productiu
    Titularitat
    Privada
    000300300CF98F0001BJ
    Autoria de la fitxa
    Josep Anton Pérez Arriaga (TRÍADE Serveis Culturals)

    Edifici de caire industrial, en la confluència el carrer Sant Venat amb la carretera de Martorell. Hi té una zona d’expedició i l’entrada a un dels cossos de l’edificació, que es fa per dos arcs de mig punt. La façana principal presenta finestrals grans a la planta baixa i finestres continues al segon. Tot l’edifici és de maó vist. Destaquen la ubicació de pilars adossats a les parets, disposats regularment pels murs.

    A la banda oposada destaca una façana que dona a xamfrà, coberta de rajoles de marbre i coronat amb el nom  de la marca. Forma part d’un altre cos que igualment combina l'ús del formigó i el maó. S’utilitzen les voltes de canó amb forma d'arc rebaixat.

    Hi té tres pisos soterrats de caves.

    Documentats al segle XVIII com a viticultors, el primer vi escumós de la marca Juvé va arribar el 1921. Es va elaborar a les instal·lacions subterrànies de la casa pairal de Sant Sadurní.

    A la següent generació, Josep i Joan Juvé Camps, fills de Joan i Teresa, es van involucrar en la direcció de l’empresa i van impulsar el negoci amb la construcció d’un nou celler als voltants de Sant Sadurní d’Anoia. El 1960, ells mateixos van encarregar l’ampliació del celler i de les caves subterrànies.

    La petita empresa familiar s’havia transformat en un negoci pròsper i ben aviat, el 1982, els caves es van començar a exportar internacionalment consolidant-se com empresa del sector.

    SOLANS, Joan Antoni (2010). POUM. Annexes a les normes. Annex III Catàleg d’edificis i conjunts urbans a protegir per raons del seu valor cultural. Fitxa 60.