Cases del carrer d'Avall, núms. 47-51

Residencial
    Diversos propietaris
    Jordi Montlló Bolart

Grup de tres cases de cos que mantenen una unitat en la construcció i en el programa ornamental. Consten de planta baixa i dos pisos. En els tres casos ens trobem amb remuntes endarrerides en relació a la línia de façana, deixant una terrassa davant la façana de la remunta.

Les façanes de totes elles, s'organitzen, quant a la composició, a partir de dos eixos de verticalitat definits per les obertures. En planta baixa hi trobem la porta d'entrada i una finestra reixada, al costat. En els dos pisos superiors, es repeteix el mateix esquema: una finestra petita i un balcó, amb barana de ferro. Totes les obertures són de llinda recta i les persianes de llibret. Sota coberta hi ha la cambra d'aire i a la façana s'observen els respiralls corresponents. La única casa de les tres que ha patit modificacions, en aquesta estructura, és la del número 51, on s'ha obert, en planta baixa, un garatge per guardar-hi el vehicle, amb una gran porta d'accés, que ha substituït la finestra reixada.

El parament és llis, arrebossat i pintat, cada casa d'un color diferent. Corona la façana una cornisa volada.

BADOSA, J; DOÑATE, C; MESTRE, F; RABELLA, J; RAMIS, C i RIBA, J.M. (1972). Treball – Inventari sobre el patrimoni artístico-arquitectònic d’Arenys de Mar, segles XVI-XX. Inèdit.

BADOSA, Josep i MILÀ, Salvador (1990). Pla Especial de Protecció del Patrimoni Arquitectònic. Ajuntament d’Arenys de Mar;  Aprovat pel Ple en data 22 de març de 1990.

MANCIÑEIRAS, Juan Antonio; PARÉS, Manel i CASADEMONT, Ricard (2014). Pla especial de protecció del patrimoni arquitectònic d’Arenys de Mar. Ajuntament d’Arenys de Mar (pendent d’aprovació).

PONS i GURI, Josep M. (1999). Quan nasqué, s'emancipà i s'organitza una vila (Arenys de Mar, 1574-1720). Pagès editors i Ajuntament d'Arenys de Mar.