Casa del carrer del Bisbe Català, núm. 7

Residencial - productiu
    2634420DG6023S0001HO
    Jordi Montlló Bolart

Casa de planta rectangular que consta de planta baixa i dos pisos. La coberta és mixta: la part que dóna a la façana principal és de terrat pla a la catalana. Fa de mitgera en la seva façana de ponent, però per llevant dona a la plaça de J. M. Arnau, amb un petit cos trapezoïdal d'una única planta.

Quant a la composició, la façana s'organitza a partir de dos eixos de verticalitat definits per les obertures. La planta baixa acull un establiment comercial i en continuïtat cap a la plaça J.M Arnau amb el cos annex. En el primer pis, hi trobem un balcó corregut amb doble accés, amb la barana  de ferro. En el segon, hi trobem un balcó i una finestra al costat. Totes les obertures són de llinda recta.

El parament és llis i arrebossat, amb recreixement emmarcant les finestres. Una motllura de banda a banda separa les diferents alçades. La façana està coronada per una cornisa volada i una balustrada.

El cos annex és d'una única planta i la coberta és de terrat pla a la catalana. Una balustrada fa de barana d'aquesta terrassa.

Es tracta de la casa on visqué el dramaturg Josep Maria Arnau i Pascual (1831-1913), tal i com indica la placa que es pot llegir. Per aquest motiu, la placeta que formen la conjunció del carrer del Bisbe Català i la Baixada del Turó, porta el seu nom.

BADOSA, J; DOÑATE, C; MESTRE, F; RABELLA, J; RAMIS, C i RIBA, J.M. (1972). Treball – Inventari sobre el patrimoni artístico-arquitectònic d’Arenys de Mar, segles XVI-XX. Inèdit.

BADOSA, Josep i MILÀ, Salvador (1990). Pla Especial de Protecció del Patrimoni Arquitectònic. Ajuntament d’Arenys de Mar;  Aprovat pel Ple en data 22 de març de 1990.

MANCIÑEIRAS, Juan Antonio; PARÉS, Manel i CASADEMONT, Ricard (2014). Pla especial de protecció del patrimoni arquitectònic d’Arenys de Mar. Ajuntament d’Arenys de Mar (pendent d’aprovació).

PONS i GURI, Josep M. (1999). Quan nasqué, s'emancipà i s'organitza una vila (Arenys de Mar, 1574-1720). Pagès editors i Ajuntament d'Arenys de Mar.