Casa Rosario Sans Ferrer (vídua d'Amell)
Sitges

Garraf
    Pg. de la Ribera, 28

Edifici
    Modernisme
    Any
    Marqués (autor dels plànols)
    El Pla Especial determina que cal conservar estrictament la façana.
    Pla Especial, 348. 2006
    Número inventari Generalitat i altres inventaris
    IPA-11939
    Residencial
    Ref. cad.: 62221DF0605N
    Núria Nolasco Azuaga

Edifici construït entre mitgeres, d'una única crugia i de tres plantes d'alçat (pb + 2p), destinat a habitatge unifamiliar. La porta d'accés principal presenta forma d'arc escarser configurat per brancals i llinda de maó massís que inclou la clau i els elements angulars de pedra. Del primer pis destaca el balcó rectangular amb peanya semicircular, i del segon una finestra d'arc apuntat flanquejat per pilars de maó amb capitells de pedra, a l'igual que el mainell que configura dues obertures. En el coronament s'identifica la cornisa de maó i un fals ràfec, sobre el qual se situa la barana del terrat transitable, de metall, suportada per matxons d'obra.
    Cal destacar l'ús d'elements decoratius de ceràmica, tant en el plafó de rajoles del primer pis, en el que es representa probablement una escena de la Sagrada Família, com en l'emmarcament de la finestra del segon pis.

Segons els Pla Especial de Protecció del Patrimoni Arquitectònic i Catàleg del Municipi de Sitges, aquest edifici disposa del tipus de protecció IV. La finca està catalogada com una construcció de tipus B. El projecte arquitectònic original es conserva a l'Arxiu Municipal de Sitges.

COLL, I. (2001) "Arquitectura de Sitges. 1800-1930". Sitges
    MONTE, M.A. (1987) Inventari del Patrimoni Arquitectònic (IPA) 11939
    Pla Especial de Protecció del Patrimoni Arquitectònic i Catàleg del Municipi de Sitges (2006)