Casa Josep Urgell i Vidal

Any
    1912
    Josep Font i Gumà
    El Pla Especial determina que cal conservar estrictament la façana.
    Pla Especial, 357. 2006
    Número inventari Generalitat i altres inventaris
    IPA-11947
    Residencial
    Ref. cad.: 62208DF0605N
    Núria Nolasco Azuaga

Edifici construït entre mitgeres, amb un alçat de tres pisos (pb + 2p) i coberta de teula a dues vessants. A la planta baixa s'identifica un sòcol de pedra, la porta d'accés a l'interior, definida per un arc deprimit còncau, i una finestra conformada per un arc escarser que recorda als "quartos de reixa" típics del segle XIX. A la planta principal es localitza un balcó corregut amb dues obertures que presenten la mateixa tipologia que la porta anteriorment descrita; la volada està conformada per un perfil metàl·lic i suportada per tornapuntes de ferro en forma de voluta; entre les dues portes se situa un plafó de rajoles policromes que representa la figura d'un sant. El darrer pis mostra una galeria de quatre arcs escarsers, separats per pilars de maó massís. En el coronament s'identifica el ràfec de la teulada.

Segons els Pla Especial de Protecció del Patrimoni Arquitectònic i Catàleg del Municipi de Sitges, aquest edifici disposa del tipus de protecció IV. Forma part del Conjunt 15, que inclou el tram més representatiu de les cases d'estiueig sitgetanes del primer quart del segle XX, amb abundants edificis modernistes i alguns exemples de construccions noucentistes. El projecte arquitectònic original es conserva a l'Arxiu Municipal de Sitges.

Amb data de 29 de gener de 1912, Josep Urgell va demanar permís al consistori sitgetà per a construir una casa en una parcel·la que posseïa al passeig de la Ribera. Adjuntava els plànols del projecte original de l'edifici, la signatura dels quals és, malauradament, il·legible. La llicència fou concedida el 30 de gener d'aquell mateix any. (Arxiu Municipal de Sitges. Sèrie: Obres i Urbanisme. Caixa 1909-1914).

Arxiu Municipal de Sitges. Sèrie: Obres i Urbanisme. Caixa 1909-1914. COLL, I. (2001) "Arquitectura de Sitges. 1800-1930". Sitges MONTE, M.A. (1987) Inventari del Patrimoni Arquitectònic (IPA) 11947 Pla Especial de Protecció del Patrimoni Arquitectònic i Catàleg del Municipi de Sitges (2006)