Casa Eulàlia Ollé (vídua Donadoni)
Sant Feliu de Llobregat

Baix Llobregat
    Passeig de Bertrand, 21, 23 i 25

420379
    Edifici
    Modernisme
    XX
    Any
    1911
    Josep Masdeu i Puigdemasas (mestre d'obres)
    BCIL 19/10/1988
    Número inventari Generalitat i altres inventaris
    Residencial
    0418803DF2801G
    CENTRE D'ESTUDIS COMARCALS DEL BAIX LLOBREGAT

La casa Eulàlia Ollé es caracteritza per la seva austeritat. La seva composició és molt simètrica i es resol en planta i pis.
    En el cos inferior, la porta d'ingrés està flanquejada per dues finestres. Els carreus que doten de personalitat aquesta planta desapareixen al primer pis, on una balconada de ferro connecta tres obertures emmotllades, com les comentades anteriorment, en arc rebaixat. Finalment, el coronament de la façana trenca amb l'estaticisme del conjunt per mitjà d'una estructura sinuosa, una solució típica del modernisme.

Forma part de la Ruta Modernista de Sant Feliu de Llobregat.

L'edifici va ser projectat pel mestre d'obres, Josep Masdeu. Originalment, a la planta baixa s'hi va ubicar una fàbrica que produïa objectes de paper (calendaris, llibretes, etc) i que avui dia ja no existeix. La casa d'Eulàlia Donadoni sovint era anomenada "la fàbrica de les nines", pels motius amb els quals s'il·lustraven alguns dels articles de papereria que es fabricaven a la petita indústria situada a la planta baixa.
    Un cop desapareguda la fàbrica, es va construir un nou cos d'edifici al seu costat que imita el coronament ondulat de l'edifici original.

- ESTEVES, Albert (dir.). Sant Feliu de Llobregat. Guia del patrimoni històric i artístic. Molins de Rei: Centre d'Estudis i Divulgació del Patrimoni (CEDIP), 1997. 47 p.
    - RETUERTA I JIMÉNEZ, M. Luz; SAMMARTÍ I ROSET, Carme (dir.). Sant Feliu de Llobregat. Identitat i història. Sant Feliu de Llobregat: Ajuntament de Sant Feliu de Llobregat, 2002. 365 p.
    - RUIZ I MORENO, Esther; RETUERTA I JIMÉNEZ, M. Luz. Bibliografia sobre Sant Feliu de Llobregat. Sant Feliu de Llobregat: Ajuntament de Sant Feliu de Llobregat, 1994. 306 p.
    - SANS I FÀBREGAS, Llorenç; GRAS, Mercè. Els carrers de Sant Feliu. Sant Feliu de Llobregat: Patronat Municipal de Cultura de l'Ajuntament de Sant Feliu de Llobregat, 1989. 95 p.
    - VIDAL I JANSÀ, Mercè. Arquitectura i urbanisme a Sant Feliu de Llobregat. 1826-1936. De Pere Serra i Bosch a Nicolau M. Rubió i Tudurí. Sant Feliu de Llobregat: Centre d'Estudis Comarcals del Baix Llobregat. 2005. 202 p.