Casa dels Dracs
Cervelló
Ubicació
Coordenades:
Classificació
Descripció
Finca construïda completament en estil modernista però realitzada a finals del segle XX al bell mig de la urbanització de Puigmontmany de Cervelló, ja prop de Corbera. La finca ocupa 3.225 metres quadrats, dels quals es troben edificats 562 m.
La finca rep el nom "Els Dracs" ja que es tracta d'un element decoratiu i motivador que trobem en nombroses obres del modernisme català. A la finca, aquests dracs es troben en diversos racons arquitectònics, de vegades amagats i de vegades protagonistes de l'espai.
La finca compta amb palmeres de pedra inspirades en el Parc Güell, coronades per àloes. També hi ha una gruta columnada, una porta d'entrada inspirada en la porta de la finca Miralles de Barcelona i la plaça dels sortidors amb flors escultòriques de ceràmica i jocs d'aigua i llum. La piscina, està recoberta de flors amb un arc al fons i tota realitzada amb trencadís.
La plaça principal està composta per tres placetes: la del banc serpentí, la de la xemeneia i la del fons. La llenyera de l'hort s'inspira en la torre de la finca El Capricho, obra de Gaudí a Comillas (Santander), mentre que la barbacoa i el Passeig dels Dracs presenten dracs impressionants, amb paviment inspirat en els carrers de Nancy.
El mur serpentejant, construït amb pedra llicorella i recobert de trencadís de rajoles italianes, és una altra referència destacada a l'obra de Gaudí, similar al mur del carrer Manuel Girona de Barcelona.
Finalment, el garatge, preparat per a celebracions, està decorat amb trencadís i llums modernistes, recordant la cripta de la Colònia Güell, amb una gruta de columnes inclinades sota la plaça principal que evoca racons del Parc Güell.
La finca es lloga per a: espots publicitaris; sessions fotogràfiques; localització per a films o sèries de TV.
Història
D'acord amb el que indica el web, la finca neix a partir de la inspiració, el treball i la constància durant 30 anys d'una artesana ceramista i el seu marit, grans aficionats al modernisme, que han viatjat per tota Europa per conèixer a fons l'obra modernista en els seus diferents estils. En els diferents espais de la finca es poden trobar referències a les més espectaculars obres de Gaudí i els seus deixebles, amb la col·laboració i reconeixement de la càtedra Gaudí de Barcelona de la mà del seu professor Joan Bassegoda Nonell. Gran part de la ceràmica emprada en les decoracions de "trencadís" ha estat dissenyada, creada i fabricada al taller que l'artesana ceramista té a la pròpia finca, la xemeneia decorada de la qual presideix la plaça principal.


