Casa del Rial de Sa Clavella, núm. 8

Nucli antic

Edifici
    XIX-XX
    Protecció de nivell 4: només afecta portals, balcons i finestres emmarcats en pedra segons tipologies de cada període històric.
    Residencial
    2534310DG6023S0001EO
    Jordi Montlló Bolart

Casa de cos, entre mitgeres, de planta rectangular i que consta de planta baixa i pis. La coberta és de teules àrabs a dues aigües, amb el carener paral·lel a la façana principal.

Quant a la composició, la façana s'organitza a partir de dos eixos de verticalitat definits per les obertures. En planta baixa per la porta d'entrada, de fusta, de doble batent i amb brancals i llinda de pedra treballada. La llinda és recta i hi destaca una inscripció gravada. Al costat hi ha una finestra amb reixa de ferro. A la planta pis, damunt la porta d'accés, hi trobem una finestra balconera, amb brancals i llinda, també de pedra treballada. Al costat s'obra una petita finestra.

El parament és llis i arrebossat. La façana està coronada per petit ràfec fet amb teules que recullen l'aigua pluvial.

La inscripció de la llinda porta el monograma IHS, que representa el nom de Jesucrist en forma d'acrònim. Es tracta d'una abreviatura del nom de Jesús en grec. També es pot llegir: "BIBA / I /IXA"

BADOSA, J; DOÑATE, C; MESTRE, F; RABELLA, J; RAMIS, C i RIBA, J.M. (1972). Treball – Inventari sobre el patrimoni artístico-arquitectònic d’Arenys de Mar, segles XVI-XX. Inèdit.

BADOSA, Josep i MILÀ, Salvador (1990). Pla Especial de Protecció del Patrimoni Arquitectònic. Ajuntament d’Arenys de Mar;  Aprovat pel Ple en data 22 de març de 1990.

MANCIÑEIRAS, Juan Antonio; PARÉS, Manel i CASADEMONT, Ricard (2014). Pla especial de protecció del patrimoni arquitectònic d’Arenys de Mar. Ajuntament d’Arenys de Mar (pendent d’aprovació).

PONS i GURI, Josep M. (1999). Quan nasqué, s'emancipà i s'organitza una vila (Arenys de Mar, 1574-1720). Pagès editors i Ajuntament d'Arenys de Mar.