Casa del Rial de Sa Clavella, núm. 22

Residencial
    Diversos propietaris
    Jordi Montlló Bolart

Casa que fa cantonada amb el Pas sota estudi, situada en un tram del Rial de Sa Clavella en que s'eixampla. És de planta rectangular i consta de planta baixa, dos pisos i golfes. La coberta és de teules a un vessant que desaigua a la part frontal, façana del Rial, i de terrat pla a la catalana a la part septentrional, amb un cos més alt que aixopluga el forat d'escala.

Pel que fa a la composició, la façana s'organitza a partir de dos eixos de verticalitat, definits per les obertures. En planta baixa hi trobem la porta d'accés, de fusta i doble batent; amb una finestra reixada al costat. En el primer pis, hi ha el balcó corregut amb doble accés, barana de ferro, persianes de llibret i llosana sostinguda per quatre mènsules. A la segona planta, enlloc d'un balcó corregut hi ha dos balcons de les mateixes característiques. El parament és arrebossat imitant carreus buixardats. Les obertures estan emmarcades. Tot coronat per una una cornisa volada sostinguda per cartel·les. A la planta de les golfes, hi trobem dues obertures rectangulars amb una mica de barana de ferro.

Hi destaquen franges esgrafiades i pintades de color bordeus, sota el balcó corregut, sota els balcons, i sota la motllura que separa la segona planta de les golfes; i sota la cornisa volada.

BADOSA, J; DOÑATE, C; MESTRE, F; RABELLA, J; RAMIS, C i RIBA, J.M. (1972). Treball – Inventari sobre el patrimoni artístico-arquitectònic d’Arenys de Mar, segles XVI-XX. Inèdit.

BADOSA, Josep i MILÀ, Salvador (1990). Pla Especial de Protecció del Patrimoni Arquitectònic. Ajuntament d’Arenys de Mar;  Aprovat pel Ple en data 22 de març de 1990.

MANCIÑEIRAS, Juan Antonio; PARÉS, Manel i CASADEMONT, Ricard (2014). Pla especial de protecció del patrimoni arquitectònic d’Arenys de Mar. Ajuntament d’Arenys de Mar (pendent d’aprovació).

PONS i GURI, Josep M. (1999). Quan nasqué, s'emancipà i s'organitza una vila (Arenys de Mar, 1574-1720). Pagès editors i Ajuntament d'Arenys de Mar.