Casa del Rial de Sa Clavella, núm. 40-42

Residencial
    Diversos propietaris
    Jordi Montlló Bolart

Conjunt de dues cases entre mitgeres, situades al Rial de Sa Clavella, en el tram que s'eixampla, deixant una vorera més ampla, molt a prop de l'església. Consten de planta baixa i dos pisos cadascuna. El programa ornamental és força diferent. La de la casa del número 40 és més carregat i contrasta amb la senzillesa de la del número 42.

La casa del número 40 s'estructura, quant a la composició, a partir de dos eixos de verticalitat, definits per les obertures. En planta baixa hi trobem la porta d'accés, de fusta i doble batent; amb una finestra reixada al costat. En el primer pis, hi ha el balcó corregut amb doble accés, barana de ferro, persianes de llibret i llosana sostinguda per quatre mènsules. A la segona planta, enlloc d'un balcó corregut hi ha dos balcons de les mateixes característiques. El parament no té ni un espai sense decoració. De fons un arrebossat imitant carreus buixardats. Les obertures emmarcades amb pilars estriats als costats, acabats amb capitells corintis i llindes amb sanefes florals i medalló central. Tot coronat per una sanefa geomètrica que combina elements estructurals amb florals, una cornisa volada i acroteris delimitats per pinacles.

En canvi, la casa del número 42, és tot el contrari; simplicitat, amb un parament arrebossat llis on només sobresurten emmarcaments a les finestres i porta, pintats del mateix color. La porta d'entrada és de llinda recta, però la finestra lateral és d'arc de mig punt, que lliga visualment, amb la galeria de la segona planta. Només sobresurt el balcó de la primera planta i el ràfec de coronament. Sota el ràfec hi trobem tres afegits en forma de flor que fan de respiralls de la cambra d'aire.

BADOSA, J; DOÑATE, C; MESTRE, F; RABELLA, J; RAMIS, C i RIBA, J.M. (1972). Treball – Inventari sobre el patrimoni artístico-arquitectònic d’Arenys de Mar, segles XVI-XX. Inèdit.

BADOSA, Josep i MILÀ, Salvador (1990). Pla Especial de Protecció del Patrimoni Arquitectònic. Ajuntament d’Arenys de Mar;  Aprovat pel Ple en data 22 de març de 1990.

MANCIÑEIRAS, Juan Antonio; PARÉS, Manel i CASADEMONT, Ricard (2014). Pla especial de protecció del patrimoni arquitectònic d’Arenys de Mar. Ajuntament d’Arenys de Mar (pendent d’aprovació).

PONS i GURI, Josep M. (1999). Quan nasqué, s'emancipà i s'organitza una vila (Arenys de Mar, 1574-1720). Pagès editors i Ajuntament d'Arenys de Mar.