Casa del Rial de Sa Clavella, núm. 17

Nucli antic

Edifici
    XIX-XX
    Protecció de nivell 4: només afecta esgrafiats figuratius, florals, formant motllures o dibuixos de tota mena.
    Residencial
    2534605DG6023S0001BO
    Jordi Montlló Bolart

Casa de cos, entre mitgeres que destaca pel seu programa ornamental en façana. És de planta rectangular i consta de planta baixa i dos pisos. La coberta és de teules àrabs, a dues aigües i el carener paral·lel a la façana principal.

Quant a la composició, la façana s'estructura a partir de dos eixos de verticalitat, definits per les seves obertures. En planta baixa hi trobem un gran portal d'entrada, de llinda recta, amb una finestra reixada lateral. Els dos pisos superiors repeteixen un mateix esquema compositiu centrat amb un balcó amb la llosana arrodonida, en els angles, i sostinguda per dues mènsules i barana de ferro; i una finestra a l'eix del costat, amb l'ampit sobresortit i sostingut per dues mènsules.

El parament pren un relleu important en el programa ornamental. En planta baixa l'arrebossat imita franges de carreus i, en els pisos superiors destaca un esgrafiat vertical que ocupa les dues plantes amb motius geomètrics. L'emmarcament de les finestres també està decorat amb línies, una roseta central a les llindes i un rombe. Tot coronat per una cornisa volada.

BADOSA, J; DOÑATE, C; MESTRE, F; RABELLA, J; RAMIS, C i RIBA, J.M. (1972). Treball – Inventari sobre el patrimoni artístico-arquitectònic d’Arenys de Mar, segles XVI-XX. Inèdit.

BADOSA, Josep i MILÀ, Salvador (1990). Pla Especial de Protecció del Patrimoni Arquitectònic. Ajuntament d’Arenys de Mar;  Aprovat pel Ple en data 22 de març de 1990.

MANCIÑEIRAS, Juan Antonio; PARÉS, Manel i CASADEMONT, Ricard (2014). Pla especial de protecció del patrimoni arquitectònic d’Arenys de Mar. Ajuntament d’Arenys de Mar (pendent d’aprovació).

PONS i GURI, Josep M. (1999). Quan nasqué, s'emancipà i s'organitza una vila (Arenys de Mar, 1574-1720). Pagès editors i Ajuntament d'Arenys de Mar.