Casa del Passeig dels Anglesos, 3
Caldes d'Estrac

Maresme
    Passeig dels Anglesos, 3 (08393 Caldes d'Estrac)
    Sortint de l'estació, a mà esquerra.

Edifici
    Neoclàssic
    XX
    Façanes i cobertes en bon estat.
    Inventariada en el Pla Gral. Municipal
    Residencial
    Serra de Miramar, S.L.
    Octavi Mallorquí Vicens

Casa de doble cos. Per un costat tenim una edificació moderna composada per planta baixa i primer pis. Per l'altre hi ha una casa d'estil neoclàssic entre mitgeres de planta baixa i dues plantes. La façana principal és la que està orientada en sentit sud, de cara a la mar. L'edificació moderna té a la planta baixa una porta de grans dimensions, de fusta, quadrada, i usada com a entrada de vehicles. A la primera planta trobem una terrassa, amb una barana senzilla de ferro, i dos accessos a l'interior de la casa amb marcs quadrats, i tendal blanc i blau. Al capdamunt hi ha vidrieres, i més amunt la coberta de teulada amb carener paral·lel a la porta principal. La casa d'estil neoclàssic té a la planta baixa dos accessos de fusta amb arc de mig punt. El primer pis presenta un mirador de fusta que sobresurt de la façana amb una lleugera ondulació. Al segon pis hi ha un balcó amb baranes de ferro forjat, i dos accessos amb marc de pedra. Al capdamunt hi ha el terrat amb una típica barana neoclàssica de columnes baixes lobulades. A la paret cantonera entre les dues cases hi ha un rellotge de sol amb els signes del zodíac que, sense cap mena de dubte, dóna una gran originalitat a l'edificació. La façana posterior, banda muntanya, equipara l'alçada de les dues construccions, que han estat emblanquinades. La casa moderna té a la planta baixa una porta gran de marc quadrat que serveix d'accés al jardí posterior. Tant a la primera planta com a la segona veiem dues finestres senzilles, de forma quadrada a cada nivell. Al capdamunt trobem el terrat. A la casa d'estil neoclàssic destaca un porxo a la planta baixa que permet accedir al jardí. A la primera planta hi ha un balcó allargat a tota la façana amb barana de ferro forjat i dos accessos a l'interior de la casa amb marc de pedra i arcs de mig punt. Al capdamunt trobem el terrat amb barana d'estil neoclàssic igual que el que havíem vist a la part davantera. Observem també una petita edificació al terrat. El jardí posterior que citàvem és compartit per les dues edificacions, i presenta un mur baix i una porta de sortida al carrer Ciutat de La Paz. La vegetació del jardí presenta plantes i arbres, on hi distingim entre altres una palmera i un xiprer.

Sòl urbà. Ordenació contínua tradicional. Inclosa en la Normativa del Pla General de l'Ajuntament de Caldes d'Estrac.

L'edificació de la dreta (direcció França) va ser bastida en primer lloc, a principi del segle XX, prova d'això és el seu estil neoclàssic, mentre que la part moderna de l'esquerra (direcció Barcelona) és de la segona meitat del segle XX.

AA.DD. (1995). Fotografies Antigues de Caldes 1870-1962. Arrels Cultura. Caldes d'Estrac.
    BATLLE, A. (1985). Caldes d'Estrac o Caldetas: un vell plet. Ajuntament de Caldes d'Estrac. Caldes d'Estrac.
    CARNÉ I CABRÉ, J.(1995). Pla especial de protecció del patrimoni arquitectònic. Document Refós. Ajuntament de Caldes d'Estrac. Caldes d'Estrac.
    GRAU MOLIST, L. (2004). L'estiueig a Caldes d'Estrac. Una aproximació. Caldae Aquae Núm. 2. Ajuntament de Caldes d'Estrac. Caldes d'Estrac.