Casa del carrer del Bisbe Vilà i Mateu, núm. 12

Nucli antic

Edifici
    XIX-XX
    Protecció de nivell 4: només afecta portals, balcons i finestres emmarcats en pedra segons tipologies de cada període històric.
    Residencial
    2536305DG6023N0001KQ
    Jordi Montlló Bolart

Casa entre mitgeres que conserva algun element original del moment de la seva construcció o reforma de finals del segle XIX, però que ha sofert afegits posteriors. En concret, una remunta de dos pisos. La part més destacable és la porta d'entrada, de doble batent i de fusta, i la finestra reixada del seu costat. Ambdues de llinda recta. Damunt la porta d'entrada, també es pot destacar el balcó, amb la llosana arrodonida en els angles i la barana de ferro.

BADOSA, J; DOÑATE, C; MESTRE, F; RABELLA, J; RAMIS, C i RIBA, J.M. (1972). Treball – Inventari sobre el patrimoni artístico-arquitectònic d’Arenys de Mar, segles XVI-XX. Inèdit.

BADOSA, Josep i MILÀ, Salvador (1990). Pla Especial de Protecció del Patrimoni Arquitectònic. Ajuntament d’Arenys de Mar;  Aprovat pel Ple en data 22 de març de 1990.

MANCIÑEIRAS, Juan Antonio; PARÉS, Manel i CASADEMONT, Ricard (2014). Pla especial de protecció del patrimoni arquitectònic d’Arenys de Mar. Ajuntament d’Arenys de Mar (pendent d’aprovació).

PONS i GURI, Josep M. (1999). Quan nasqué, s'emancipà i s'organitza una vila (Arenys de Mar, 1574-1720). Pagès editors i Ajuntament d'Arenys de Mar.