Casa del carrer del Bisbe Vilà i Mateu, núm. 10

Nucli antic

Edifici
    XIX-XX
    Protecció de nivell 4: només afecta les reixes i baranes de ferro de diversos estils i destacables per la seva qualitat ambiental al llarg del carrer.
    Residencial
    Diversos propietaris
    Jordi Montlló Bolart

Bloc d'habitatges de planta rectangular que consta de planta baixa i dos pisos. La coberta és de teules àrabs a dues aigües, amb el carener paral·lel a la façana principal.

Destaca la composició de simetria de la façana, a partir de diversos eixos de verticalitat definits per les seves obertures. L'arrebossat de la façana imita carreus buixardats i ajuda a mantenir la uniformitat visual de tot el conjunt, amb els contrastos del color suau de la façana amb el verd fosc de les persianes i el negre de les baranes i reixes de finestres i balcons.

Una sèrie de franges esgrafiades amb motius geomètrics i florals situades sota balcons i pintats d'un to més fosc ajuden a trencar l'homogeneïtat general.

BADOSA, J; DOÑATE, C; MESTRE, F; RABELLA, J; RAMIS, C i RIBA, J.M. (1972). Treball – Inventari sobre el patrimoni artístico-arquitectònic d’Arenys de Mar, segles XVI-XX. Inèdit.

BADOSA, Josep i MILÀ, Salvador (1990). Pla Especial de Protecció del Patrimoni Arquitectònic. Ajuntament d’Arenys de Mar;  Aprovat pel Ple en data 22 de març de 1990.

MANCIÑEIRAS, Juan Antonio; PARÉS, Manel i CASADEMONT, Ricard (2014). Pla especial de protecció del patrimoni arquitectònic d’Arenys de Mar. Ajuntament d’Arenys de Mar (pendent d’aprovació).

PONS i GURI, Josep M. (1999). Quan nasqué, s'emancipà i s'organitza una vila (Arenys de Mar, 1574-1720). Pagès editors i Ajuntament d'Arenys de Mar.