Casa del carrer de Sant Joan, núm. 4

Edifici
    XVIII-XX
    Any
    Protecció de nivell 4: només afecta portals, balcons i finestres emmarcats en pedra segons tipologies de cada període històric.
    Residencial
    2432824DG6023S0001TO
    Jordi Montlló Bolart

Casa de cos entre mitgeres que consta de planta baixa i dos pisos. El pis superior és una remunta posterior que, tot i seguir l'estructura compositiva de la façana, trenca la tipologia constructiva.

Pel que fa a la composició, la façana s'organitza a partir de dois eixos de verticalitat definits per les obertures. En planta baixa, pel portal d'entrada, amb porta de fusta i de doble batent, brancals i llinda de pedra motllurada; i per la finestra lateral, reixada. Al primer pis, pel balcó, a l'eix del portal, amb barana de ferro i brancals i llinda de pedra; i la finestra a l'eix del costat, també amb els brancals, la llinda i l'ampit de pedra. El conjunt és força homogeni fins que arribem a la segona planta, les obertures de la qual no tenen cap element destacable. El parament és arrebossat, llis i pintat de blanc.

A la llinda del portal hi ha la data de 1736 gravada, però mig tapada per una canal de plàstic de cables.

BADOSA, J; DOÑATE, C; MESTRE, F; RABELLA, J; RAMIS, C i RIBA, J.M. (1972). Treball – Inventari sobre el patrimoni artístico-arquitectònic d’Arenys de Mar, segles XVI-XX. Inèdit.

BADOSA, Josep i MILÀ, Salvador (1990). Pla Especial de Protecció del Patrimoni Arquitectònic. Ajuntament d’Arenys de Mar;  Aprovat pel Ple en data 22 de març de 1990.

MANCIÑEIRAS, Juan Antonio; PARÉS, Manel i CASADEMONT, Ricard (2014). Pla especial de protecció del patrimoni arquitectònic d’Arenys de Mar. Ajuntament d’Arenys de Mar (pendent d’aprovació).

PONS i GURI, Josep M. (1999). Quan nasqué, s'emancipà i s'organitza una vila (Arenys de Mar, 1574-1720). Pagès editors i Ajuntament d'Arenys de Mar.