Casa del carrer de Goday, núm. 4

XVI
    BCIL
    Pla Especial de Protecció del Patrimoni Arquitectònic
    Número inventari Generalitat i altres inventaris
    Sí (IPAC)
    Productiu
    2534611DG6023S0001QO
    Jordi Montlló Bolart

Casa entre mitgeres de planta rectangular, que consta de planta baixa i pis. La coberta és a dues aigües amb el carener paral·lel a la façana principal, orientada a llevant.

Compositivament, la façana s'organitza a partir d'un únic eix de verticalitat, definit en planta baixa per un magnífic arc de mig punt dovellat, de pedra granítica i amb unes grans dovelles; i per una finestra amb l'ampit, la llinda i els brancals també de pedra granítica, motllurades.

El parament és llis, arrebossat i pintat de blanc. Sobresurten algunes pedres del parament que sobrepassen la línia de l'arrebossat i s'han deixat vistes.

El desguàs de les aigües pluvials de la coberta es fa mitjançant teules vistes que sobresurten de la façana.

Està situada en un carrer molt estret, i és, molt possiblement, l'única casa sencera que resta dempeus del seu temps. L'interior s'ha transformat en un bar-restaurant.

L’Ajuntament edità (BADOSA, Josep i VIADER, Montse; nn.cc) un itinerari on hi figura aquest element.

Aquesta casa pertany, per la seva tipologia, sobretot pel portal, de mig punt i amb unes amples dovelles, a les cases típiques del segle XVI. Cal tenir en compte que els balcons, fins el segle XVIII no s'utilitzaren en construccions populars.

BADOSA, J; DOÑATE, C; MESTRE, F; RABELLA, J; RAMIS, C i RIBA, J.M. (1972). Treball – Inventari sobre el patrimoni artístico-arquitectònic d’Arenys de Mar, segles XVI-XX. Inèdit.

BADOSA, Josep i MILÀ, Salvador (1990). Pla Especial de Protecció del Patrimoni Arquitectònic. Ajuntament d’Arenys de Mar;  Aprovat pel Ple en data 22 de març de 1990.

BADOSA, Josep i VIADER, Montse (nn.cc). Un recorregut per Arenys de Mar. Regidoria de Cultura de l’Ajuntament d’Arenys de Mar.