Casa del carrer d'Avall, núm. 38-40

XVIII
    BCIL
    Pla Especial de Protecció del Patrimoni Arquitectònic
    Número inventari Generalitat i altres inventaris
    Sí (IPAC)
    Residencial
    2533743DG6023S
    Jordi Montlló Bolart

Conjunt de dos habitatges amb un programa arquitectònic únic que defineix la uniformitat compositiva de la façana. Consta de planta baixa i pis. La coberta és de teules àrabs a dues aigües, amb el carener paral·lel a la façana principal, orientada a migdia. A l'aiguavés septentrional s'alça una remunta parcial d'una nova planta amb coberta de terrat pla.

Compositivament, la façana es defineix a partir de quatre eixos de verticalitat, definits per les obertures. En planta baixa trobem dos portals de doble batent, d'arc escarser; entremig, una porta de llinda recta; i, al costat esquerre, una finestra amb reixa de ferro forjat. A la primera planta, hi trobem tres balcons, amb barana de ferro, amb la característica alternança de barrots llisos i barrots en espiral. Entremig de dos balcons, s'obre una finestreta. Totes les obertures tenen emmarcament de pedra; les finestres amb llinda recta, però amb les dovelles dentades.

El coronament de la façana es fa amb una balustrada amb capcer central, coronat per un acroteri presidit per una fulla d'acant i on es pot llegir l'any de la seva construcció: 1907, sota d'unes inicials que correspondrien al promotor de l'obra.

BADOSA, J; DOÑATE, C; MESTRE, F; RABELLA, J; RAMIS, C i RIBA, J.M. (1972). Treball – Inventari sobre el patrimoni artístico-arquitectònic d’Arenys de Mar, segles XVI-XX. Inèdit.

BADOSA, Josep i MILÀ, Salvador (1990). Pla Especial de Protecció del Patrimoni Arquitectònic. Ajuntament d’Arenys de Mar;  Aprovat pel Ple en data 22 de març de 1990.

PONS i GURI, Josep M. (1999). Quan nasqué, s'emancipà i s'organitza una vila (Arenys de Mar, 1574-1720). Pagès editors i Ajuntament d'Arenys de Mar.