Casa del carrer d'Andreu Guri núm. 61

XVII-XIX
    BCIL
    Pla Especial de Protecció del Patrimoni Arquitectònic
    Número inventari Generalitat i altres inventaris
    Sí (IPAC)
    Residencial
    2533703DG6023S0001QO
    Jordi Montlló Bolart

Casa de cos, entre mitgeres, de planta rectangular que consta de planta baixa i pis. La coberta és de teules àrabs, a dues aigües, amb el carener paral·lel a la façana principal.

Compositivament, la façana s'organitza a partir de dos eixos de verticalitat, definits en planta baixa pel portal d'accés i una finestra reixada; i en planta pis per un balcó corregut. Totes les obertures són de llinda recta. Les dues obertures de la planta pis, ambdues amb accés al balcó, tenen un guardapols que sobresurt a modus de cornisa suportada per mènsules. Entremig de les dues, hi trobem una faixa decorativa de terracota amb elements florals.

El parament és encoixinat a la planta baixa i llis i arrebossat a la planta superior. Abans de la cornisa de coronament de la façana, hi trobem la càmera d'aire, amb dos respiradors rectangulars i alineats amb les obertures. Però al mig i als laterals, hi trobem sengles faixes ornamentals de terracota amb motius florals, la del centre i dos busts antropomorfs als costats. Les mènsules de la cornisa i dels guardapols i les faixes ornamentals estan pintades de color argilenc, destacant del to grogós del parament. D'aquesta manera ressalta el treball decoratiu de la terracota i dóna volum a la façana.

L’Ajuntament edità (BADOSA, Josep i VIADER, Montse; nn.cc) un itinerari on hi figura aquest element.

BADOSA, J; DOÑATE, C; MESTRE, F; RABELLA, J; RAMIS, C i RIBA, J.M. (1972). Treball – Inventari sobre el patrimoni artístico-arquitectònic d’Arenys de Mar, segles XVI-XX. Inèdit.

BADOSA, Josep i MILÀ, Salvador (1990). Pla Especial de Protecció del Patrimoni Arquitectònic. Ajuntament d’Arenys de Mar;  Aprovat pel Ple en data 22 de març de 1990.

BADOSA, Josep i VIADER, Montse (nn.cc). Un recorregut per Arenys de Mar. Regidoria de Cultura de l’Ajuntament d’Arenys de Mar.

PONS i GURI, Josep M. (1999). Quan nasqué, s'emancipà i s'organitza una vila (Arenys de Mar, 1574-1720). Pagès editors i Ajuntament d'Arenys de Mar.