Casa del carrer d'Andreu Guri, núm. 25

Any
    BCIL
    Pla Especial de Protecció del Patrimoni Arquitectònic
    Número inventari Generalitat i altres inventaris
    Sí (IPAC)
    Residencial
    2633803DG6023S0001BO
    Jordi Montlló Bolart

Casa, entre mitgeres, situada en un carrer de cases de cos que han anat patint reformes i transformacions al llarg dels segles. En concret, la darrera reforma de la façana d'aquesta casa correspon a la segona meitat del segle XIX, però l'origen cal buscar-lo al segle XVII. És de planta rectangular i consta de planta baixa, dos pisos i golfes. La coberta és de terrat pla o a la catalana.

Compositivament, la façana s'organitza a partir de dos eixos de verticalitat, on la simetria només es trenca en la planta baixa. En aquesta, els eixos venen definits per la porta d'accés i una finestra reixada lateral. A la primera planta, trobem un balcó corregut, amb llosana sostinguda per quatre cartel·les, barana de ferro i dos accessos des de l'interior. A la segona planta, hi trobem dos balcons amb barana de ferro. Finalment, a les golfes se'ns presenten dos grups de finestres geminades amb arc de mig punt. Totes les obertures són d'arc de punt rodó amb trencaaigües resseguint les dovelles. Destaca la dovella central del portal d'accés perquè hi ha l'any 1864 esculpit. També destaca la reixa de ferro de la finestra del costat.

El parament és llis i arrebossat a les plantes superiors i encoixinat a la planta baixa. El coronament és una cornisa seriada amb petites arcuacions.

Té un pati posterior. Les parets de moltes estances estan parcialment cobertes amb ceràmica.

BADOSA, J; DOÑATE, C; MESTRE, F; RABELLA, J; RAMIS, C i RIBA, J.M. (1972). Treball – Inventari sobre el patrimoni artístico-arquitectònic d’Arenys de Mar, segles XVI-XX. Inèdit.

BADOSA, Josep i MILÀ, Salvador (1990). Pla Especial de Protecció del Patrimoni Arquitectònic. Ajuntament d’Arenys de Mar;  Aprovat pel Ple en data 22 de març de 1990.

PONS i GURI, Josep M. (1999). Quan nasqué, s'emancipà i s'organitza una vila (Arenys de Mar, 1574-1720). Pagès editors i Ajuntament d'Arenys de Mar.