Casa de la Vila

Científic
    Ajuntament de Corbera de Llobregat. C/ la Pau, 5. Corbera de Llobregat
    Agustí G. Larios, Helena Garcia Navarro

L'edifici original és de planta quadrada amb planta baixa, pis i golfes. Disposa de caixa d'escala central, amb claraboia de grans dimensions que dóna claredat a l'interior, balconada al primer pis i porxo d'entrada. Hi ha elements ornamentals en relleu i pintats. Té coberta a quatre vents amb teula plana i ràfec sustentat.

El 1984 es va construir una primera ampliació amb cos d'edificació adossat, a l'angle posterior esquerre. Fotografia cedida per l'Ajuntament de Corbera de Llobregat.

Durant el segle XIX i primer terç del segle XX l'Ajuntament de Corbera realitzava les seves sessions al Casal de Santa Magdalena, posteriorment, a l'antic Hospital de Pelegrins i esporàdicament al nucli de Corbera de Baix. Durant les primeres dècades del segle XX, però, s'inicien els tràmits per establir un nou emplaçament del consistori, en un lloc «entre los caseríos de Corbera alta y Corbera baja por ser ésta la voluntad del pueblo en general y requerirlo la continua y perpetua paz y armonía que debe reinar entre ambos caseríos de antiguo interrumpida». A finals de 1931 es van encetar les obres de construccions i el 24 de juliol de 1932 es van inaugurar les noves dependències.

GARCÍA NAVARRO, Helena (1998). L'Abans. Recull gràfic de Corbera de Llobregat. El Papiol: Efadós Editorial RIERA I BAGUÉ, Josep M. (1995). «Fitxa del Pla especial del catàleg de patrimoni arquitectònic i natural de Corbera de Llobregat». Corbera de Llobregat: Ajuntament de Corbera de Llobregat.