Casa al Passeig del Remei, 49

Modernisme
    XIX
    BCIL (PGOU,1992)
    Número inventari Generalitat i altres inventaris
    Sí (IPA 28463)
    Residencial
    Ref. Cad.: 02005 DG3100A
    Laura Bosch Martínez

Casa de planta rectangular construïda entre mitgeres, que consta de planta baixa i pis, amb la coberta plana i transitable.
    Les obertures de la façana principal són força similars i amb proporcions verticals, resseguides per motllures. A la planta baixa les finestres tenen unes reixes de ferro forjat, amb la porta al mig. A la planta pis, destaca una balconera amb voladís i una barana de ferro forjat. Destaquen els tres escuts heràldics del balcó amb les inicials "FC", nom de l'antic propietari. L'acabat de la façana és arrebossat. La façana queda rematada per un frontó que marca l'eix central de l'edifici.

Les edificacions del carrer es varen iniciar a finals del segle XIX i inicis del segle XX, ja que aquest passeig es construí als voltants dels anys 1860. El nom del passeig té origen en l'església de la Mare de Deu del Remei, situada al final del passeig. L'arquitectura general de les cases d'aquest passeig conserva la homogenietat de les cases d'origen, pensat en un tipus de construcció d'estiueig composades per planta baixa i dos pisos com a alçada màxima. Segurament aquesta casa sigui de finals del segle XIX, ja que a l'arxiu històric de l'Ajuntament es varen trobar uns plànols d'un projecte de reforma de la façana datats de l'any 1913.
    Les inicials "FC" que es poden observar damunt de les llindes dels finestrals del primer pis, feien referència al seu propietari, el Sr Francisco Comas.

AJUNTAMENT DE CALDES DE MONTBUI (1992). Plà Especial de Protecció del Centre Històric. Catàleg del Patrimoni Arquitectònic de Caldes de Montbui. Ajuntament de Caldes de Montbui.
    GENERALITAT DE CATALUNYA. (2008). Inventari del Patrimoni Cultural i Immoble de Catalunya. Caldes de Montbui (Vallès Oriental). Departament de Cultura i Mitjans de Comunicació. Direcció General del Patrimoni Cultural. Servei d'Arqueologia i Paleontologia. Barcelona, maig de 2008.