Casa al Passeig del Remei, 17

XIX
    Any
    BCIL (PGOU,1992)
    Número inventari Generalitat i altres inventaris
    Sí (IPA 28462)
    Residencial
    Ref. Cad.: 02005 DG3100A
    Laura Bosch Martínez

Casa de planta rectangular, que consta de planta baixa i pis, construïda entre mitgeres, amb la coberta plana i transitable. Pel que fa a la façana, aquesta presenta un clar ordre en la disposició i en el tipus d'obertures amb unes proporcions rectangulars clarament verticals. La façana queda rematada amb una cornisa i una barana o balustrada de pedra. Cal destacar principalment les reixes de les dues finestres de la planta baixa i la barana de ferro forjat de les tres balconeres del primer pis.
    La porta d'entrada presenta una portalada de fusta molt ben treballada, i al seu damunt, una llinda on al centre de la qual hi ha un cavall gravat en la pedra juntament amb la data 1882, possiblement, l'any de construcció de la casa.

Les edificacions del carrer on es troba la casa, daten de finals del segle XIX i inicis del segle XX, El passeig es construí als voltants dels anys 1860. El nom d'aquest es deu a l'ermita que es troba una mica més amunt. L'arquitectura de les cases d'aquest passeig és força homogènia ja que es tracta d'un seguit de cases d'estiueig generalment de planta baixa i dos pisos com a alçada màxima. Segurament es tractés originàriament d'una casa d'estiueig iniciada l'any 1882.

AJUNTAMENT DE CALDES DE MONTBUI (1992). Plà Especial de Protecció del Centre Històric. Catàleg del Patrimoni Arquitectònic de Caldes de Montbui. Ajuntament de Caldes de Montbui.
    GENERALITAT DE CATALUNYA. (2008). Inventari del Patrimoni Cultural i Immoble de Catalunya. Caldes de Montbui (Vallès Oriental). Departament de Cultura i Mitjans de Comunicació. Direcció General del Patrimoni Cultural. Servei d'Arqueologia i Paleontologia. Barcelona, maig de 2008.