Casa al carrer Sant Cristòfol

Carrer Sant Cristòfol, 49

Edifici
    BCIL
    BCIL (Pla d'Ordenació Urbanística Municipal. Text refós 2010)
    Residencial
    6337015DF4963N0001RM
    Jordi Montlló Bolart

Casa de cós entre mitgers de planta rectangular que consta de planta baixa i dos pisos amb la coberta plana practicable a modus de terrat català. La façana té una composició segons dos eixos verticals que es defineixen a la planta baixa per una porta d'accés i una finestra lateral, amb llinda però amb els escaires arrodonits; a la planta pis per un balcó corregut amb balustrada i dues obertures, amb persianes de llibret de fusta. A la segona planta, el pla de façana s'enretira i deixa un espai per una terrassa amb una barana de balustrada coronada amb quatre hídries, a l'igual que el coronament final de la façana. El parament de la façana a la planta baixa és un relleu de bandes horitzontals i a la planta pis és arrebossat llis amb emmarcament en relleu de les obertures, que tenen guardapols. A la part posterior té un pati que fa un angle de 90 graus i es posa per darrera de l'androna d'aquest carrer.

La va fer construir a principis de segle XX el banquer Pere Torra, soci de la banca barcelonina Solé i Torra.

BATLLE, Enric i ROIG, Joan (2001). Pla especial de protecció del patrimoni arquitectònic, ambiental i històric. Ajuntament de Premià de Mar. TRAÏD GALLEGO, Xavier (1999). Premià de Mar ...viu la mar de coses. Ed. El Clavell i Ajuntament de Premià de Mar. Premià de Mar.