Carretera de Terrassa, 55 / material clínic

Antic
    Romà
    Regular
    Per la seva pròpia natura de patrimoni que es troba sota terra presenta un alt grau de fragilitat davant els projectes urbanístics, així com un alt grau d'incertesa en la valoració de les restes abans de ser exhumades, ja que la seva configuració pot variar molt en molt poc espai.
    Número inventari Generalitat i altres inventaris
    IPAC - CA Rubí 21
    Residencial
    Ref. cad.: 029A09000
    Juana Maria Huélamo - ARQUEOCIÈNCIA

Les restes d'estructures arquitectòniques es troben a la finca número 69 de la carretera de Terrassa. Quan es va construir l'actual edifici, l'any 1948 s'hi van localitzar restes arqueològiques, com àmfora i dollia, destacant una canalització d'aigües a la zona del solar (MORO, 1990).

El jaciment apareix nomenat com a MATERIAL CLÍNIC, però s'ha pensat més adequat tractar de donar-li un nom més estable que una firma comercial i s'ha utilitzat el nom el carrer.

A la literatura especialitzada, és conegut des de l'any 1948 (MORO, 1990).

CARTA ARQUEOLÒGICA (1999) Inventari del Patrimoni Arqueològic de Catalunya. Carta Arqueològica. Rubí (Vallès Occidental), Barcelona, Generalitat de Catalunya. MORO I GARCÍA, Antonio (1990) Catàleg de restes arqueològiques i zones d'interès geològic del terme municipal de Rubí, Rubí, document mecanografiat, Centre d'Estudis Rubinencs - Ajuntament de Rubí.