Carrerada de la Cerdanya

Alt Penedès
    Entra pel SE i surt pel NW del municipi

Obra civil
    Queda tallada per carreteres i en algun tram està coberta de vegetació.
    BPU
    Llei de vies pecuàries 3/1995, 23 de març.
    Diversos propietaris
    Tríade scp
    Marta Lloret Blackburn-Antequem, S.L.

Camí per on el bestiar té dret a passar i per on històricament passaven els ramats en l'època de la transhumància. És una de les carrerades més grans del Penedès i Garraf, anava des de Vilanova a les muntanyes del Berguedà i el Ripollès. La carrerada procedent de la comarca veïna del Garraf, entra a Olèrdola enfilant-se de dret cap al turó de les Tres Partions, on ateny la pista carenera que deixa a l'esquerra el Puig de l'Àliga. En arribar a la urbanització de Daltmar, la carrerada trenca recte avall cap a la urbanització i la casa de la Cogullada i, des d'allà, per una pista amb fites a les vores, baixa fins a la carretera que va des de Vilanova a Vilafranca. La pujada al turó del Xim és dificultosa perquè la carretera va tallar el camí, es fa difícil per la molta vegetació que l'ha embrossat tot. Després de travessar la carretera de Viladellops, la carrerada puja just pel marge dret de la pedrera, a tocar del gran esboranc i, pel carener, fins a la Penya del Papiol. La pista davalla, per Can Marc, fins a la carretera que ve de Sant Pere de Ribes. La carrerada segueix un tros de la carretera, en direcció a Sant Pere Molanta, fins a trobar la cruïlla de l'Arboçar i llavors s'enfila pel llom, enmig la vegetació que ha esborrat absolutament el camí per entrar en el municipi de Sant Cugat Sesgarrigues.

ROVIRA i MERINO, J. MIRALLES i SABADELL, F. (1999). Camins de transhumància al Penedès i Garraf. Aproximació a les velles carrerades per on els muntanyesos i els seus ramats baixaven dels Pirineus a la marina. Vilafranca del Penedès. Edita: Associació d'Amics dels Camins Ramaders.