Aquest jaciment del carrer de la Lluna està situat dins de la zona dels eixamples del segle XIX de l'antiga vila de Sant Cugat del Vallès.
Amb motiu de la construcció d'un bloc de pisos amb aparcament subterrani en el carrer de la Lluna número 7 es va dur a terme un control en una zona d'expectativa arqueològica per situar-se en el nucli antic de Sant Cugat i propera al carrer Santa Maria. Una primera intervenció va consistir a realitzar cinc rases per localitzar estructures. Una segona va intervenir en la meitat sud del solar per tal d'esbrinar sobre unes estructures aparegudes. La tercera intervenció va consistir a eliminar-les.
El resultat de l'excavació ha estat la documentació d'un habitatge de començaments del segle XIX amb dependències annexes. Segons sembla, en aquest emplaçament es van dur a terme diferents activitats econòmiques com elaboració de vi i una indústria d'aiguardent o tèxtil. En un sector de l'excavació va aparèixer un paviment i els fonaments d'una escala. En un altre sector, que hom ha dividit alhora en tres, hi ha un magatzem amb paviment de cairons, un altre de treball amb una alta densitat de reguerons de desguàs i un tercer amb diversos nivells de paviment.