Carrer del Triomf - Restaurant Layon
Granollers

    Vallès Oriental
    Carrer del Triomf, s/n
    Emplaçament
    Al nucli antic de Granollers
    148

    Coordenades:

    41.609116387916
    2.2859439095783
    440503
    4606625
    Número de fitxa
    08096 - 392
    Patrimoni immoble
    Tipologia
    Jaciment arqueològic
    Antic
    Romà
    Segle
    II aC. - V dC.
    Desconeguda
    Estat de conservació
    Dolent
    Jaciment probablement destruït o inexistent. Actualment s'hi ha construït un edifici de nova planta.
    Protecció
    Legal
    BPU
    Pla Especial de Protecció del Patrimoni Arquitectònic i Arqueològic de Granollers. Àrea arqueològica núm. 61. Protecció de tipus VIII: Àrees arqueològiques.
    Accés
    Fàcil
    Residencial
    Titularitat
    Privada
    Diversos propietaris
    Autoria de la fitxa
    ARQUEOCIÈNCIA - J. M. Huélamo
    Jordi Piñero Subirana

    Jaciment que es coneix tan sols per unes anotacions de l’arqueòleg Josep Estrada fetes l’any 1946. Aquestes són una mica obscures i no deixen clar si es tracta de la descoberta in situ d’un paviment o si aquest ha estat reaprofitat com a material constructiu.

    Literalment J. Estrada indica: “a l’eixida del Bar Can Layon, que dóna sortida a l’establiment, per la part del darrere, hi ha, al costat Nord, una paret de tanca que emmarca aquesta eixida separant-la del veí carrer del Triomf, en un racó on hi havia hagut una masia força antiga que en deien a Can Rodons. A l’esmentada paret s’hi veien aleshores trossos de paviment romà (opus testaceum).”

    En realitat, però, més aviat es tractaria d’un paviment d’opus signinum (Atles d'Arqueologia Urbana de Granollers, annexos, doc. 13a).

    AUTORS DIVERSOS (2004). Atles d’arqueologia urbana de Granollers. Atles d'arqueologia urbana de Catalunya, volum 1.  Barcelona: Generalitat de Catalunya. Departament de Cultura. Cat. 13a.

    ESTRADA i GARRIGA, Josep (1993). Granollers a l'antiguitat. Granollers; Tarafa, Editora de Publica-ciones, S.L. Revista Vallès.

    GARCIA-PEY, Enric (1990). "Recull onomàstic de Granollers: Motius, topònims, nomenclatura", a Estudis de Granollers i del Vallès Oriental, Núm. 3, Granollers, Ajuntament de Granollers.

    TENAS BUSQUETS, M. (1999). "El nucli romà de Granollers: l'aportació de les restes funeràries", a IX Memorial Joan Camps, Associació Cultural de Granollers.

    VILA BONAMUSA, Lluís (2001). Pla especial de protecció del Patrimoni Històric-Arquitectònic de Granollers. Patrimoni arqueològic. Granollers. Document administratiu.