Capelleta de la Sagrada Família

Restringit
    Religiós
    Privada accessible
    Bisbat de Sant Feliu de Llobregat. Plaça de la Vila, 11. 08980 Sant Feliu de Llobregat
    Jordina Sales Carbonell; Natalia Salazar Ortiz

Es tracta d'una petita capelleta portàtil de futsta, de gairebé mig metre d'alçada, emprada per anar de casa en casa. Conté una sagrada família amb el nen Jesús essent ja un infant a peu dret. A la base de l'element hi ha una petita ranura per dipositar-hi donatius per a l'església (la gestió i propietat de la capelleta correspon a l'església parroquial de Carme). La caixa, culminada per un pinacle amb una creu, reprodueix un marc arquitectònic d'estil neogòtic, amb arcs ogivals inscrits a les fulles de les portetes.

Antigament hi havia hagut quatre capelletes més d'aquest tipus voltant pels domicilis de Carme. El canvi de casa es feia, aproximadament, de forma setmanal i era l'última casa que custodiava l'element litúrgic la que s'encarregava de dur-lo a la casa següent, i així successivament, fins que periòdicament anava a parar a l'església parroquial per desprès tornar a començar el mateix recorregut.