Capelleta de la casa Maria Català Sant Hipòlit de Voltregà

Osona
Carrer de la Gleva, 29-31
A la banda de migdia de la placeta de la Gleva
517m

Element arquitectònic
Modern
Popular
XVIII-XIX
Ornamental
Ref. Cad.: 6917001DG3561N
Adriana Geladó Prat

Capelleta situada a la façana de llevant de l'edifici, a la primera planta i en un extrem de la mateixa. Es tracta d'una fornícula d'arc rebaixat oberta al parament, amb l'emmarcament arrebossat i pintat de color gris, i tancada amb vidre. Alberga una petita imatge de la mare de Déu de la Gleva perfectament conservada. Compta amb un guardapols superior de ferro i perfil sinuós, sostingut amb dos perfils de ferro decorats i disposats a mode de columnetes. Alhora, a la part inferior de la fornícula, hi ha un ampit bastit amb una llosa de pedra de la zona. Sota d'aquest ampit hi ha una placa de ferro irregular encastada al parament amb el nom de la imatge: "MARE DE DÉU DE LA GLEVA". Finalment, al costat de la capelleta i encastat al parament, hi ha un tirador de ferro treballat que sosté una làmpara múltiple de ferro ornamentada.

Aquesta capelleta alberga la imatge de la Mare de Déu de la Gleva, que es venera per la festa del barri de la Gleva de Sant Hipòlit. El dia de la festa, els veïns del barri treuen la imatge de la seva capelleta i la porten fins al capdavall del carrer del Puig, al costat de l'Era d'en Reus. Allà li munten un altar ornamentat amb decoració i ofrenes florals fins que la porten a l'església, on es fa la missa. Després la tornen a l'altar fins al moment de retornar-la a la seva capelleta.

Informació oral: Valentí Turet, Miquel Serra i Mª Àngels Maideu [Entrevista: 03-02-2020].
SERVEIS TÈCNICS MUNICIPALS (2019). "Catàleg de béns a protegir". Pla d'Ordenació Urbanística Municipal de Sant Hipòlit de Voltregà. Document per a l'aprovació definitiva, setembre 2019. Codi identificador: 09.07.EA.