Capella del Roser del Vilar

Religiós
    Ref. cad.: 003A00003
    Jordi Compte i Marta Homs

La capella de la Mare de Déu del Roser es troba situada a l'extrem nord-oest de la masia del Vilar, adossada a l'estructura de la masia. Es tracta d'una petita capella d'una sola nau construïda amb maçoneria de pedra irregular i cantonades diferenciades de carreus de majors dimensions. Consta d'una de teulada d'una vessant amb aigües al lateral i la façana principal està orientada a l'oest. La façana principal presenta una gran portal emmarcat amb brancals i llinda de pedra motllurada; sobre el portal s'obre un òcul també emmarcat amb pedra motllurada. Més amunt i de forma horitzontal hi ha la resta d'una cornisa de barbacana que ha quedat integrada al mur.

El cap de setmana proper a la Mare de Déu del Roser es celebra una missa a la capella. A l'interior hi ha un retaule neoclàssic.

GAVÍN, Josep M (1984). Inventari d'esglésies. Osona. Volum 15. Arxiu. Gavín.