Capella de la Mare de Déu de la Mercè

Carrer del Doctor Homs, al costat del número 13

Element arquitectònic
    Any
    les façanes laterals presenten humitats a la part baixa i algun desencrostament. El primer esglaó presenta dues serioses esquerdes i alguns maons plans dels esglaons estan escantonats.
    BCP (Catàleg Patrimoni d'Alella - 2010)
    Religiós
    Ajuntament d'Alella (Plaça de l'Ajuntament, 1 - 08328 )
    Jordi Montlló Bolart

Capelleta o oratori en forma de caseta de planta rectangular amb la coberta de teules a dues vessants, extremadament inclinats, i carener perpendicular a la façana principal. Coronament de les façanes amb ràfecs.
    Parets d'obra enlluïda i pintades de blanc. Dos esglaons de paredat amb paviment de maons plans de 15 x 30 cm, donen accés a la cel·la i l'envolten. Motius decoratius fets a base de rajola valenciana: en el capcer, un plafó de quatre rajoles posa la data de l'any 1955. Fons verd,
    medalló el·líptic blanc dins del qual hi ha la data en vermell.
    La cel·la té una obertura petita a la façana amb arc de mig punt, tancada amb una reixa de ferro i vidre. A l'interior hi ha una imatge de la Mare de Déu de la Mercè.
    Una inscripció en llatí ressegueix l'obertura. Està feta amb rajoles valencianes i posa: "AVE CLEMENTIAE MATER REDEMPTRIX CAPITULORUM". Les lletres són vermelles i una franja verda l'envolta sobre un fons blanc. El carener està fet de teules vidrades de color blau.
    A l'interior hi ha dues imatges de la Mare de Déu, la principal col·locada sobre un pedestal enrajolat com la paret. Les parets estan enrajolades a trencajunt amb rajoles valencianes de color blau i el paviment amb rajoles hexagonals de color verd.

AJUNTAMENT D'ALELLA (2010). Catàleg patrimoni històric, artístic, cultural i mediambiental; dins el Pla d'Ordenació Urbanística Municipal d'Alella.
    MONTLLÓ, Jordi i FONT, Josep (2007). Inventari d'arquitectura rural i popular d'Alella. Inèdit.